D upa 51 de zile de la data depunerii reclamatiei la protectia consumatorilor, azi am primit raspunsul cu privire la conflictul meu cu Orange. Si ce sa vezi: e luat copy/paste dupa raspunsul pe care mi-l daduse si Orange acum cateva luni, cand am vrut sa reziliez contractul in mod amiabil. Pe scurt, OPC-ul ma „protejeaza” raspunzandu-mi cu cuvintele lui Orange, cum ca Orange are dreptate, si ca eu sunt o nerecunoscatoare ca nu vreau sa platesc ca boul inca 10 luni, desi serviciul e de cacat.
A, si Legea lui Urban e vax. Nu se aplica. Zice tot protectia lu peste!
Stiti desigur saga mea cu Orange. Am un contract pe doi ani de internet mobil, de 10 euro/luna, care n-a mai mers corespunzator dupa primele 6 luni, dar eu l-am platit in continuare timp de un an si doua luni, fiind legata de glie cu contractul ala. La momentul aparitiei Legii 161/2010, aia care zicea ca poti sa reziliezi contractele de servicii, ca e ilegal sa te puna sa platesti taxe si costuri de reziliere, am fost incurajata de avocati si de insusi initiatorul legii, senatorul Iulia Urban, sa-mi revendic dreptul. Orange mi-a raspuns ca nu se poate, decat daca-i platesc in avans pe cele 10 luni de abonament ramase. Eu, cu cuvintele domnui Urban in cap, nu si nu! Am reclamat la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Care intr-un articol aparut aici imi spunea sa ma adresez lor, ca am toata dreptatea din lume. Mai ales ca la cateva zile dupa ce am reclamat la ANPC Orange mi-a taiat si celelalte doua telefoane pe care le platisem la zi, pentru ca refuzam sa le mai platesc contractul de internet.
Si azi, cum va spuneam, dupa 51 de zile de incordata asteptare, am primit „bula” de la ANPC – filiala Bucuresti-Ilfov. Luati si voi de cititi, cele doua raspunsuri, ca sa vedeti ce mult seamana opinia Orange cu aia a inspectorului Istrate de la ANPC. O fi lucrand cu juma de norma omul si la Orange? Ca tot am auzit ca la ANPC de aia dureaza asa mult pana primesti raspunsul, ca si-au concediat secretara si curierul, si nu mai are cine sa le redacteze raspunsurile si sa le duca la posta.
Incercati sa regasiti aceasta fraza in ambele raspunsuri:
„Modificările legislative invocate prevăd expres că dreptul la justa despăgubire nu este afectat (…) În momentul în care v-a propus această ofertă, Orange România şi-a asumat nişte costuri. Aceste costuri constau de exemplu în contravaloarea serviciilor incluse cu caracter gratuit sau oferite la preţ promoţional, cheltuieli de întreţinere şi dezvoltare a reţelei, cheltuieli administrative şi de personal, cheltuieli cu taxele de reglementare şi impozite etc. şi au fost asumate în considerarea menţinerii de către dumneavoastră a contractului pentru o perioadă contractuală minimă, cu plata corespunzatoare a valorii abonamentului lunar”.
In plus fata de raspunsul Orange, in raspunsul ANPC mai apar niste elemente pe care nici macar Orange n-a indraznit sa le invoce. Unul fals – cum ca as fi beneficiat timp de 6 luni de o oferta „Office in valoare de 20 de euro”, ceea ce nu scrie nicaieri in contractul meu cu Orange. Dar probabil stie domnul Istrate mai bine… Si a doua chestie care se refera la asa-zisa subventionare a modemului (din imagine), pe care l-am platit cu un euro, dar de care Orange n-a pomenit niciodata, pentru ca nici nu e important ca valoare in contractul asta in care Orange se pare ca si-a pus intreaga speranta de propasire a afacerii pe doi ani.
ANPC nu pomeneste, insa, nimic despre santajul practicat de Orange prin oprirea celorlalte doua abonamente de voce pe care le platisem. Si despre care spunea in EVZ ca e un abuz clar. La abuzuri nu ne bagam, doar la copiat raspunsuri de la firme mari la profitul carora trebuie sa veghem, ca de aia suntem autoritate a statului.
A, si daca va intrebati ce parere are Orange despre chestia asta cu telefoanele pe care voiam sa le pastrez, v-am zis aici ca nu ii pasa, pentru ca sunt doar un abonat mic, nu am cateva zeci de abonamente ca sa conteze daca ma pierd sau ba.
Iar avocatii contactati de mine imi spun, de asemenea, ca lupta e inutila, din doua motive: valoarea pagubei e prea mica (!), iar termenele lungi care se dau acum in instantele din Romania descurajeaza cetateanul sa se mai adreseze instantelor. Welcome to fucking Romania!
Daca doriti sa revedeti:
Orange nu vrea clienti, doar sclavi
Cum te santajeaza Orange sa-i platesti
Nu welcome to fucking Romania, ci Goodbye fucking Romania. Cei mai multi din generatia mea au plecat din tara si nu vor sa se mai intoarca… Ma rog, cei mai multi din cei care aveau ceva in cap. Asta ma face sa ma intreb pentru a nu stiu cata oara ce mai caut eu pe aici si cred ca ma faultez singura 🙂
Şi acum? What's next step? 😛
Ioana – Ma intreb aceleasi lucruri, dar degeaba 🙁
Gilbert – Mi s-a mai pus intrebarea asta. V-ati vorbit? 😛
incredibil….
si eu am intentat actiunea de divort cu Orange, sint in faza in care astept facturica proaspat emisa, desi eu am denuntat unilateral 2 contracte din cele 3 de pe acelasi cont: unul de abonament voce si unul de date.
aveam de gand sa pregatesc frumos un dosarel si sa ma duc cu el in dinti la ANPC…
dar citind raspunsul de care ai avut parte, Dollo draga, chiar ca mi s-a taiat elanul…
oare legea 161 este aplicabila in vreun fel?…
pe bune…
sint tare dezamagita de tot rahatul care ne inconjoara…
(scuze pt limbaj…)
🙁
Poate ar trebui sa ne unim fortele si sa incercam ceva in instanta. O sa-ti scriu un email daca asta e adresa valabila…
ok, astept emailu'.
din cite am mai citit pe diverse forumuri, sint foarte putini care chiar au reusit ceva cu legea asta.
poate s-o gasi o cale sa ne adunam mai multi sa le facem niste taraboi oficial…
Si eu am vrut sa reziliez unilateral contractul cu orange-ul insa eu aveam contractul pe persoana juridica si din pacate noua lege nu se aplica in cazul firmelor asa ca platesc ca boul in continuare
Pai lasa ca nici pe persoanele fizice nu le ajuta prea mult, precum vezi 🙂
Inveti sa ai cunostiinte in codare si faci o treaba murdara pentru ca nu se mai merita sa iti faci contract sau nimic altceva ceea ce inpune guvernul roman.