Ieri am mai muscat o data din tejgheaua astora de la Orange, in incercarea de a ajunge la un compromis cu ei. Adica eu sa le platesc si ei sa imi furnizeze un serviciu care ma intereseaza. Rezultatul a fost acelasi: ei vor doar sa le platesc, indiferent cum e serviciul, si prefera sa ma piarda de client de tot, si cu celelalte doua abonamente, decat sa castige mai putin dar meritat. Explicatia de la magazin a fost: „daca toti clientii ar veni ca dumneavoastra sa ne santajeze ca nu mai platesc un abonament, unde am ajunge?”.
Pai iata unde ajungem. Dupa cum bine stiti, am notificat Orange ca reziliez contractul de internet facut cu ei in mai 2009, pe motiv ca serviciul nu e satisfacator. Teoretic imi da acest drept Legea 161/2010. Din august 2010 am incetat sa-l mai platesc, continuand sa-mi achit celelalte doua abonamente de voce pe care le am la ei si la care nu vreau sa renunt. De la 1 septembrie ei mi-au taiat si abonamentele platite, santajandu-ma sa le platesc si cel de-al treilea abonament, ala de internet. I-am reclamat la Protectia Consumatorului, care se cacaie de vreo 23 de zile sa zica cine are dreptate. Mai avem de asteptat inca 7, cica.
Intre timp, ieri am primit o notificare de la Orange, cum ca ma da in judecata pentru neplata, si ma pune sa achit si cheltuielile de judecata dupa ce ei vor castiga. Ca o bunavointa, mi-au scris acolo un numar de fix la care pot suna „ca sa gasim impreuna o solutie de rezolvare a situatiei”. Solutia mi-a dat-o un nene de la numarul respectiv – Serviciul Credit sau asa ceva – care mi-a spus ca nu ma poate ajuta cu nimic, daca nu vreau sa le platesc, dar pot sa merg la un Orange store unde sa le cer alora sa treaca abonamentul de internet pe alt cont, dar tot pe numele meu, si celelalte doua abonamente de voce pe care vreau sa le pastrez sa ramana sa le platesc separat, deci sa nu fie afectate de diferendul pe care urmeaza sa-l transam cumva separat. Mi s-a parut o sugestie de bun simt, motiv pentru care am dat fuga la Orange store de la Universitate, ca-mi era in drum, si am cerut acest lucru.
O duduie draguta de acolo mi-a zis initial ca se poate, dupa care a sunat niste omenasi mai mari ca ea din minunata companie, care i-au spus ca nu merge asa cum vrea clientul, chiar daca fraierul ar vrea sa ramana client. Nu se poate decat cum vor ei. Asa ca duduia draguta s-a transformat ca aia din filmul cu poarta stelara, posedati de niste fiinte rele, si mi-a grait astfel:
– Nu merge asa cum vreti dumneavoastra, ganditi-va ce s-ar intampla daca toti clientii ar veni si ne-ar santaja ca nu mai vor sa plateasca un abonament, unde am ajunge?
– Dar eu nu va santajez, va anunt doar ca am decis sa imi exercit dreptul de consumator si sa reziliez un contract din cele trei. Legea imi da acest drept, iar daca instanta nu-mi va da dreptate, o sa va platesc atunci, dar pana cand se transeaza situatia cu acel contract, doresc totusi sa raman clienta voastra cu celelalte doua contracte. Pana una alta vad ca voi ma santajati, ca daca nu-l platesc pe al treilea, nu beneficiez nici de cele doua pe care doresc sa le pastrez.
– Situatia se vede diferit de la noi si de la dumneavoastra
– Inseamna ca voi preferati sa ma pierdeti de client cu totul, decat sa continuati sa incasati bani pe doua din trei abonamente, nu?
– Sunteti doar abonatul D.B., nu sunteti o firma cu mai multe abonamente… Putem eventual, sa trecem acel abonament pe numele altcuiva daca doriti.
– Pai cine ar fi interesant sa preia un serviciu care nu e bun?
– Pai nu e bun pentru dumneavoastra, dar pentru altcineva poate fi satisfacator.
Acestea fiind spuse mi-am luat la revedere si de la aceasta duduie si am plecat injurand legile proaste pe care le face Parlamentul Romaniei si indiferenta „autoritatilor statului” fata de problemele cetateanului.
Pentru cei care nu stiu toata povestea mea cu Orange, gasesc mai multe lamuriri aici.
Suna la 07448852894. Avocat Mihaela Badescu.
Chiar că-ţi vine să-ţi iei lumea-n cap cu aşa poveste…