Relatia mea de „love-hate” cu Orange a ajuns azi la orgasm, cand am fost anuntata printr-un sms ca mi se suspenda toate abonamentele pe motiv ca nu am platit unul singur. Raspunsul lor: „e singura modalitate de a avea control asupra abonatilor”. Raspunsul ANPC: „mai faceti o reclamatie in scris”.
Stiti desigur saga mea cu minunata companie de telefonie mobila portocalie. Am scris aici si aici despre asta, iar pentru aceia care intra acum pe acest site le spun pe scurt cum sta situatia: am facut pe 13 mai 2010 2009 un abonament de internet mobil cu Orange, care a mers bine doar in primele sase luni, dupa care a devenit practic inutilizabil, ca urmare a scaderii limitei lunare de trafic de la 6 GB la 1,5 GB. L-am mai platit pana acum o luna, cand i-am notificat ca refuz s-o mai fac si ca cer rezilierea contractului, in conditiile Legii 161/2010 (legea initiata de senatorul Iulia Urban, care m-a si indemnat sa merg pana in panzele albe sa aplic ceea ce el si Parlamentul au facut cam prost). Orange mi-a raspuns ca nu se poate, si ca imi reziliaza contractul doar cu conditia sa le platesc toate lunile de abonament ramase pana la implinirea celor doi ani de contract, adica inca zece luni pentru care nu mai primesc niciun serviciu, dar e musai sa le platesc.
Intre timp am mai facut o reclamatie la ANPC, care de data asta se pare ca a primit numar de inregistrare, deci oficial ar trebui sa fie si procesata (le mai scrisesem in mai o data, pe email, dar cica n-au luat in considerare emailul ca nu avea date de identificare…).
Totusi, desi am platit la zi si cu religiozitate – din 1999 pana acum, de cand sunt abonata lor – celelalte doua abonamente de voce, Orange a considerat potrivit sa mi le suspende si pe alea, incepand de azi, pe motiv ca nu l-am platit pe al treilea, cel de date. Asta in conditiile in care nicaieri in cele trei contracte pe care le-am semnat cu Orange nu scrie ca atunci cand nu platesti un serviciu, ti se opresc toate. Fara sa am studii de specialitate mi se pare un abuz sa suspenzi doua contracte onorate, din cauza unui al treilea aflat in litigiu, chiar daca toate trei sunt pe acelasi nume. Poate cititorii mei avocati ma pot lumina aici…
Suntem acum in pozitia in care eu am platit doua servicii si ei mi le taie ca sa ma santajeze astfel sa-l platesc pe al treilea care e nesatisfacator. Mie mi se pare ca li se cam rupe de mine ca si client. Voua cum vi se pare?
Am sunat, normal, la serviciul clienti, unde mi s-a spus ca „asta e singura modalitate de a avea control asupra clientilor” si ca pana nu voi plati datoria de la abonamentul de date nu voi mai putea spune „alo” la niciunul dintre celelalte abonamente. Faptul ca nu scrie asa ceva in contract e nesemnificativ. „Da, dar scrie in brosura ca vi se suspenda toate”, zice baiatul de la call center Orange. Da, dar eu am semnat contractul, nu brosura.
Am sunat si la OPC Bucuresti, unde telefonul e „deranjat temporar”, dar asta am aflat dupa ce am sunat vreo 20 de minute, timp in care suna ocupat ca la gara.
Pana la urma m-am folosit de celebrul meu nume si l-am sunat pe insusi directorul ANPC, Cerbulescu, care mi-a spus ca da, e un abuz, dar ca tot ce pot sa fac e sa astept sa mi se solutioneze prima reclamatie, si pana atunci sa mai trimit una, dar pe fax, sau personal, ca faza cu emailul la ei inca „nu e bine reglementata”.
Avem asadar un abuz al unui operator de telefonie, o „reactie rapida” a autoritatilor, si un client tratat cu curu de ambele tabere de mai inainte. As vrea sa stiu, si in cazul acesta, domnule Urban, ce propuneti sa fac? Ca sunt de ceva vreme pe drumul ala catre panzele albe pe care mi l-ati recomandat …
UPDATE – bomboana de pe coliva a venit cateva minute mai tarziu, cand tot prin sms am fost anuntata ca am de achitat factura pe luna in curs, adica si pentru cele doua abonamente pe care tocmai mi le-au suspendat!
ce parere proasta au „portocalii” despre noi. sunt in situatia in care acum doua luni am anuntat ca de astazi doresc sa mi se inchida abonamentul. si ce credeti? am fost contactata de pasti cand nici macar nu am avut telefonul deschis. dar nici ca m-au mai solicitat. azi, stupoare nr. de telefon nu era inchis si trebuie sa mai astept 10 zile cxa sa-mi fie solutionata cererea de acum 2 luni. sunt o bomba care sta sa explodeze. dar o sa le fac plangere la OPC. dragi romani, nu mai colaborati cu aceasta companie de telefonie!!!
Nu sunt singurii din piață care practică stilul ăsta. De aia e cel mai bine să nu fii legat de niciun furnizor prin abonament, ci să-i ții tu pe ei în șah achitând doar atunci când ai nevoie o sumă oarecare pentru reîncărcarea cartelei.
Sunt abonat Orange S.A. de la data de 26.06.2009,abonamentul a expirat la data de 28.06.2011 nefiind insa instiintata de acest lucru ceea ce mi se pare nedrept neaducand la cunostiinta expirarea termenilor contracuali.La data de 25.10.2011 am sunat la operatorii servicii clienti ai acestei firme pentru a afla detalii despre ce pot face pentru a imi inchide abonamentul iar lasand toate datele mi s-a spus ca voi fi sunata de catre un operator Orange in termen de 10 zile pentru a continua cu inchiderea acestuia insa nefiind sunata in acest termen am contactat din nou serviciul clienti la data de 9.11.2011 operatorul spunand ca imi va fi din nou inregistrata aceasta cerere de inchidere a abonamentului,lucru pe care eu l-am facut deja in urma cu 10 zile fiindu-mi promis faptul ca cererea mea va avea prioritate si voi fi contactata din nou in termenul de 10 zile lucratoare acest fapt insa nu s-a intamplat eu revenind cu mai multe apeluri catre operatorii Orange spunandu-mi sa astept caci voi fi contactata.In urma insistentelor mele am fost contactata la data de 23.11.2011,la aproximativ o luna de zile de la prima cerere de inchidere a abonamentului.
Fiind sunata la data de 23.11.2011 la ora 18.20 de minute de catre un operator Orange am fost fost luata la intrebari despre minutele nationale pe care le vorbesc despre ofertele Orange care sunt pe piata si daca sunt interesata de acestea raspunzand ca singurul lucru care il doresc de o luna de zile este de a imi fi inchis abonamentul si solicitand ca aceasta cerere sa imi fie respectata fara a fi nevoita de a da alte explicatii am inchis telefonul,operatorul revenind cu un mesaj in care sunt instiintata ca trebuie sa trimit o cerere prin fax,asta dupa ce am asteptat aproximativ o luna de zile pentru a fi sunata de catre operatorii Orange.
A doua zi am revenit cu un telefon la serviciul clienti de unde mi s-a comunicat ca trebuie sa fac aceasta cerere prin fax din cauza faptului ca am refuzat sa dau datele de contact operatului de catre care am fost sunata,acest lucru nefiindu-mi insa solicitat de la bun inceput ci doar intrebata de ce vreau sa imi inchid abonamentul si daca cunosc ofertele Orang.Mentionez ca mi sa spus ca voi fi nevoita sa astept alte 30 de zile pentru a imi fi inchis abonamentul in cele din urma dupa solicitarea trimisa prin fax.
Mi se pare o totala lipsa de profesionalism a operatorilor Orange catre consumatori si catre abonati si as dori sa stiu ce trebuie sa fac pentru a notifica intr-un fel sau altul nemultumirea mea cu privire la prestatia acestor servicii de inchidere a abonamentelor!
Nicoleta, poți să reclami la OPC, dar înainte de asta trebuie totuși să depui această cerere de reziliere la Orange. Știi cum e, scripta manet…
Haideti sa va povestesc si eu cum te respecta cei de la Orange pentru ca esti client fidel.
Intr o buna zi(05.06.2013) primesc un telefon prietenos de la o operatoare Orange , care ma anunta cu zimbetul in glas(a vorbit vreo zece minute fara intrerupere,timp in care ma mai intreba daca o urmaresc,iar la sfarsit mi a spus strengareste ca e bucuroasa ca are consimtamantul meu informat- mi s a parut mie pe moment ceva suspect ,trebuie sa iti dai consimtamintul informat sa primesti un cadou?da sa zicem , am considerat ca asa e procedura la ei) ca , merit sa primesc un cadou din partea prestigioasei firme(sper ca nu am si o statuie pe la sediul lor) datorita faptului ca sunt clientul lor de sase ani.Eu naiva si crezand ca e chiar asa de buna situatia nu m am opus sa primesc cadoul minunat – un modem si internet gratuit pentru fidelitate.Bun , bucuroasa astept cu nerabdare sa mi fie livrat acasa, pentru ca meritam dupa atatia ani .
Ajunge modemul la mine ,adus de un curier grabit ce imi solicita sa semnez ,,de primire,, niste hartii,dupa care se face nevazut specificandu mi inainte de disparitie ca daca am vreo obiectie pot returna cadoul in termen de 10 de zile de la data primirii.
Ma apuc sa studiez cadoul si hartiile inmanate odata cu cadoul, pe care am vrut sa le citesc de fata cu cel care mi le a predat dar mi am pus toata increderea in el , intrebandu l initial daca vrea sa il tin sa citesc toate hartiile date sau sa am incredere ca nu e vreo inselatorie-mare greseala sa ai incredere mai ales in solii de la Orange(curierul saracul ,poate vrea doar sa supravietuiasca)-si sa vezi surpriza , hartiile nu erau altceva decat un contract, prin care eu solicitam un abonament internet la Orange pe nume Colibri 10 ,pentru care trebuia sa platesc 10 euro pe luna(modemul era moca intr adevar, de altfel costa o suma modica , l am cautat pe net) …..,iar daca nu il folosesc oricum il platesc timp de DOI ANI.Ei imaginati va ce revoltata am fost….am pus mana pe telefon si am contactat serviciul 411 anuntand imediat ca nu doresc asa ceva,ca sa nu mai spun ca ma simteam pacalita si frustrata, si ca doresc solutionarea acestei probleme cat mai repede.In 48 de ore , voi fi contactata de cea care m a sunat initial si se va rezolva ,asa mi s a spus de catre o alta operatoare amabila de la Orange , mai ales ca am facut sesizarea in primele 48 de ore , deci cele 10 zile initiale in care puteam face solicitarea de anulare a acestui abonament nedorit se micsorasera.
Dupa onorabilul timp de 48 de ore nu m a sunat nimeni evident…binennteles ca am sunat tot eu ,iar acum astept de o ora sa primesc raspunsul mult dorit ,dar ora aia incepe sa se mareasca….va mai tin la curent …
Oricum asta va paste daca sunteti clienti fideli la Orage…so take care….sa nu primiti nici cadouri de la ei – vezi calul troian..
Fratele meu a patit la fel si inca nu a reusit sa rezolve nimic.
Ai fost sunat pina la urma? Ce este de facut?
HELP!
S-a rezolvat, printr-o reclamatie la OPC, trimisa prin e-mail. Au anulat contractul pe colibri 10, iar facturile emise au fost stornate.
M au sunat , au spus ca nu se mai poate face nimic, in principiu asta era ideea -ca am fost informata , ca mi am dat consimtamantul ,etc.
In fine ,nici nu am mai stat pe ganduri si am plecat la OPC,am facut o plangere scrisa,apoi de acolo am plecat la Orange -la reprezentanta,am mai facut si la ei o sesizare in scris si am cerut sa mi se dea si un numar de inregistrare din calculator a plangerii facute de mine dupa primele 48 de ore-initial mi s a trantit in fata ca nu exista asa ceva sa fac eu sesizare scrisa si ei sa o semneze, dar dupa ce am zis ca nu ma ridic de acolo pana nu imi pune stampila firmei si nu accepta aceasta sesizare s a rezolvat(prima convorbire disparuse intre timp din calculator in mod miraculos,cea in care am solicitat pentru prima data anularea acestei sarlatanii si in care mi s a zis sa astept 48 de ore ca ma suna ei).
Bun ajunsa in punctul asta , mi s a zis sa astept iar (printr un sms )solutionarea acestei sesizari , asta fiind intr o vineri,pana luni a fost liniste, si marti si miercuri cand am sunat din nou la 411 ,sun prezint iar cap coada problema , iar operatoarea imi spune ca sa mai astept raspunsul, ca vede sesizarea in calculator , dar poate dura si o luna(suficient cat sa platesc urmatoarea factura cu aceasta conexiune atasata, in total 17 euro ) un raspuns daca se mai poate face ceva….atunci i am spus ca nu are de ce sa dureze asa mult si ca ii sun in fiecare zi, drept urmare mi s a trimis un alt sms, prin care sunt anuntata ca voi primi raspunsul prin posta romana ,evident lucru care mai dureaza inca o saptamana, zic bine daca vine raspuns scris astept .
Vine raspunsul scris, in care mi se spune ca abonamentul internet Colibri 10 este activat, m au asigurat ca au ascultat convorbirea si mi s au prezentat foarte clar toate amanuntele si ca eu mi am dat acordul verbal(ceea ce este echivalent cu unul scris -ceea ce am aflat si eu ulterior, din publicatia din ziar , sincer habar nu aveam)
pentru aceasta oferta in deplina cunostinta de cauza, nepomenind nimic de faptul ca as avea totusi dreptul sa renunt la acest abonament , pentru ca am solicitat acest lucru in primele 14 zile de la activarea lui.
Am plecat iar la Orange si am solicitat sa vorbesc cu,, mai marele,, din reprezentanta, dar nu era disponibil oricand, numai in anumite zile si la anumite ore,mi am facut o programare la o audienta31 iulie- adica maine) dar intre timp, tipul imi spune ca oricum pana pe 5 august primesc si raspunsul de la sesizarea la OPC,si el crede ca se va rezolva…..adica mi se va rezilia acest contract de conexiune internet……acum daca sunteti curiosi sa aflati rasunsul , cititi ziarele de azi (gandul, adevarul) si o sa il aflati , nu mai pun amenda primita de Orange….
Deci daca spunem fiecare in parte ce avem de spus se rezolva aceste sarlatanii de rang inalt…numai bine tuturor si trebuie sa recunoastem puterea presei si a acestor organizatii care apara drepturile consumatorilor