I eri dupa amiaza mi s-a infipt netu’ in eroarea 619. N-a mai vrut sa mearga neam si dupa ce l-am deconectat/conectat si dezinstalat/instalat, modemul de la Orange s-a incapatanat sa zica de eroarea 619. Cu o conexiune mai slaba prin Zapp am incercat sa descoperim ce inseamna asta pe site-ul lor, dar nu mergea nici el. Site-ul, adica. Am sunat constiincioasa la 411, unde am ascultat de cateva ori meniul din care trebuie sa alegi ce varianta te intereseaza si sa apesi tasta… x. Nu ma incadram in nicio varianta. In cele din urma am apasat si eu tasta 0 la intamplare si robotul mi-a zis ca daca vreau sa discut cu un „consultant Orange”, ca acuma nu le mai zice operatori, sa sun la 401, apel taxabil : D
Asa ca am sunat la 401. Cat putea sa fie de taxabil? Ei bine, 0,55 euro pe minut, fara tva. Dar asta nu e nimic. 10 minute am stat sa le ascult muzica aia in bucla, intrerupta din minut in minut de anuntul „consultantii nostri fac in continuare altceva, te rugam sa astepti”. Dupa ce le-am dat mai bine de 5 euro doar pe muzica si problema tot n-anm rezolvat-o m-am lasat pagubasa.
Dar gradul de insatisfactie crestea, asa ca am cautat in contractul pe care l-am facut cu ei in mai 2009, cand mi-am luat netul mobil. Acolo dadeau alt numar, 408, apel netaxabil. Am sunat, dar ce credeti ca s-a intamplat? Suna ocupat!
Dupa mai multe incercari am avut noroc. A raspuns robotul, care m-a invitat sa apas diverse taste, ca sa ajung la … un consultant. Si, si… ghinion. Cand am ajuns se facuse deja ora 21.00 si programul consultantilor se incheiase la ora 20. Ne pare rau, dar si maine e o zi, dar va multumim ca ne platiti lunar aproape doua milioane de lei facturile, pentru care va oferim pretioasele puncte Thank you, cu care oricum nu aveti ce face!
Ma intreb daca astia de la OPC sau mai stiu eu ce organism parazitar al statului le-a dat voie astora de la Orange sa-si taxeze clientii pentru apelurile de la „serviciul clienti”. Adica dupa ce ca nu-mi merge serviciul pe care-ti dau o caruta de bani, ma mai taxezi si ca sa te reclam?
Da, stiu, o sa ziceti ca exista si alti furnizori de internet. Credeti-ma ca i-am incercat. Am avut retea de cartier, care dupa ce a fost preluata de niste smecheri a inceput sa stea, in schimb incasau banii cu nerusinare si fara chitanta. Apoi am ajuns la RDS, unde teoretic dadeau factura, dar eu n-o primeam decat la cateva luni, si ca sa le-o platesc lunar constiincios (ca sa nu-mi taie cablul) trebuia sa ma duc la una din casieriile lor la care sa fac coada in fata unei fufe de la ghiseu care-mi lua banii cu sictir. Asta in vremea in care eu si altii furnizori descoperisem beneficiile platii interbancare, dar RDS nu trimitea factura, deci nu aveam cum s-o platesc la timp prin banca. Iar ca s-o platesc sunam in fiecare luna la „serviciul clienti” (chipurile la aia parca era gratis) unde ma tiganeam cu operatorul (aia nu aveau consultant) care nu-mi spunea nimic pana cand nu ma identifica dupa CNP, serie si nr de buletin, nr de pantof si cum o cheama pe mama. Intr-una din luni i s-a parut unuia ca am voce de barbat : D Si ma dadeam drept femeie. Asa ca n-a vrut sa-mi zica cati bani trebuie sa le dau. I-am zis ca vreau sa le dau bani, nu sa le iau, si tot degeaba. Asta a umplut paharul si am decis sa-i bag in …istorie cu serviciile lor si am ajuns la Orange.
Din pacate tot in Romania am ramas!
Eu acum nu vreau sa spun ca e vina ta :D, dar ai facut niste greseli de…femeie / client increzator.
1.NICIODATA nu suni la numarul taxabil ! Suna la 411, apasa 1/ orice cifra / 0 (cu pauza de cate 2 secunde intre ele), si vei fi transferat la un operator (eu astept in medie cam 10-15 minute, dar e GRATIS!).
2. NICIODATA nu cauti erori pe site-ul celor care-ti ofera serviciul. Nimeni nu ofera solutii ca lumea (nici orange, nici vodafone, nici microsoft, NIMENI). Cauti frumos "error 619 orange" cu gugle si ajungi pe niste forumuri unde oamenii au mai avut problema asta, si-ti ofera o solutie in 3-4 pasi simpli. (http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php?t=41567)
3.OPC n-are nici o treaba, niciodata, cu nimic. Traiesti in Romania. Da-ti 2 palme si revino-ti. Orange iti asigura de ochii controlului si un serviciu gratuit de relatii cu clientii (la care astepti de-ti ies ochii, dar exista!).
4. Alti furnizori de net nu sunt o solutie. Dupa cum ti-ai dat seama, toti au cate o hiba. Din punctul meu de vedere, recomand Orange/Vodafone pentru acoperire si NIMIC altceva. (si mie mi-a taiat RDS netul/telefonul/cablul pe motiv de neplata, desi nu trimisesera nici o factura – pe luna septembrie se intampla asta, deci sa nu crezi ca vorbesc din amintiri. Motivatia lor: "e criza, n-avem bani de plicuri". Plm, n-aveti bani de plicuri atunci inchideti sandramaua si plecati acasa).
5. Aia cu Romania e cu dus si intors…doar nu crezi ca Orange Romania a inventat sistemul de a da m*uie la clienti pe muzica. E o tehnica brevetata de prin alte tari, si adusa si la noi
Deci si in curtea reginei e la fel, sa inteleg 🙁
Nu am patit nimic in acest sens, n-am luat nicio teapa (din contra, am fost ajutat destul de mult)..pur si simplu presupun ca nu face Orange Romania niste cacaturi fara binecuvantarea frantzujilor, si ca asa e sistemul lor peste tot. Numai ca la ce salarii au ei, ii doare in spate daca asculta muzica de 5 euro. Asta e diferenta.
Oricum, tocmai ce-am aflat ca orasul asta cam cat Vasluiul e plin de bande si sa nu ma aventurez departe de centru…si ca se fura telefoanele in prostie.
Aiurea…si eu care credeam ca toti negri aia de arata ca Tyson planteaza floricele impreuna cu arabii aia care arata oricand gata sa scoata o sabie de sub val.
E cam aiurea cand ajungi intr-un loc unde romanii sunt printre cele mai cinstite natii…asta spune multe.
:)) Poate s-ar impune un schimb de experienta intre "specialisti" 🙂
Am lucrat la ei dar nu la relatii clienti. In schimb am inteles ca s-a introdus serviciul asta cu taxa ca sa nu mai sune toti frustratii. Aveau si cate 2000 de apeluri in asteptare iar majoritatea erau apeluri nefondate, sunau sa injure etc.
Am inteles ca acum ai 2 apeluri gratuite, si pe urma ar trebui sa intre contra cost. Daca cele 2 apeluri se dovedesc a fi nefondate, cand vei suna a 3 oara te vor taxa.
Pai nu am reusit sa ajung la nicio voce, in afara de a robotului, care sa-mi zica ca sun nefondat. Pur si simplu n-am reusit sa comunic deloc cu ei. Din fericire situatia s-a rezolvat de la sine a doua zi, dar am platit vreo 5 euro pentru asta, fara sa apuc macar sa injur si io, ca sa ma treaca la aia 2000 care suna sa injure 😉
La capitolul servicii stam prost, dar ne consolam ca nu suntem singurii.
Totul incepe de la realizarea contractului si se termina inevitabil cu momentul cand vrei sa scapi de ei.
Desi risc sa fac un coment mai mare ca articolul simt nevoia (asa sunt eu frustrat si imi place sa ma plang altora) sa va povestesc cateva din intimplarile mele.
Primul pas, vreau sa imi fac contract de net mobil in 2007, ma uit pe piata, vodafone 39 euro la vremea respectiva cu 8 giga inclusi, acte necesare, daca esti client vodafone buletinul daca nu, actul de casa si buletinul. Am bifat ca nu am act de casa si am trecut mai departe.
Orange 39 euro si 4 giga inclusi acte buletin si act de casa, am bifat ca nu am act de casa si am trecut.
Zapp 40 dolari nelimitat si cereau ca acte doar o factura de utilitati. Bifat ca aveam.
In schimb la astia trebuie sa ai grija sa ii anunti cu fix 30 zile inainte sa expire contractu.l altfel contractul se prelungeste de la sine pe inca un an si nu ai voie sa il reziliezi, asa ca atunci cand am vrut sa scap de ei am stat cu ochii pe ceas pana s-a facut miezul noptii si mai erau 30 de zile pana la expirare si am scris cererea de reziliere.
Eram avertizat deoarece o prietena s-a vazut nevoita sa mai accepte inca un an zapp ca nu s-a dus la timp cu cererea.
Rds faimosul face oferte de 3 in 1 internet telefonie de toate felurile si tv cablu.
Insa desi nu trimit factura, chiar daca platesti regulat si constiincios risti sa te trezesti cu o factura enorma.
O prietena de a mea a platit facturile la rds tot timpul elegant frumos, fiind o fata tinerica si singura cu parintii plecati in strainatate baietii s-au prins ca de pe numerele alea se vorbeste si daca se vorbeste de 4 milioane ce conteaza daca ei trec pe factura 5.
Iar fata nu a zis nimic i-a lasat in pace si a platit luna de luna facturile.
Insa in luna martie anul acesta s-a trezit cu o factura de 33 milioane.
dintre care 6 milioane plata curenta si 27 milioane restanta la categoria trafic aditional.
In incercarea de a obtine lamuriri de la rds acestia au zis ca nu se poate discuta decat cu titularul contractului, acesta fiind tatal fetei care evident era in strainatate si ca nu pot sa o ajute.
Fata a tot incercat si a obtinut totusi o explicatie cum ca in perioada decembrie 2007 iunie 2008 programul de taxare al rds nu a functionat corespunzator si ca acum s-au facut ajustarile de rigoare la ceea ce inseamna convorbirile de pe mobil ale abonatului.
Eu care am avut tata ce a lucrat la opc actualul anpc, am sfatuit-o sa se adreseze acestei institutii spunandu-i si cum sa faca exact petitia sa isi incadreze singura plangerea juridic, ca treaba sa mearga repede.
Se pare ca asa e in romania, daca vrei sa ai castig de cauza trebuie tu, cetatean, sa stii toate legile sa iti construiesti petitiile sau apararea.
Cei de la anpc au intrat in actiune si au declarat factura in litigiu cea ce inseamna ca cei de la rds nu mai aveau dreptul sa o incaseze si nici sa faca cazier fiscal celui ce nu a platit (cum de altfel au amenintat) si tot cei de la anpc au sfatuit-o pe fata sa scape de contractul cu ei ca in romania se pare ca e o lege nescrisa ca daca reclamiun prestator de servicii si ramai totusi abonat al acestuia, acesta iti va face probleme tot restul zilelor.
Ma rog, cazul acesta s-a rezolvat fiindca prietena mea a avut noroc ca am fost acolo si am sfatuit-o ce si cum sa faca, dar sunt sute de alti oameni care nu au pe cineva sa ii sfatuiasca si cad prada acestor hrapareti.
Din experienta mea personala cu netul fix si cu cablul, am in constanta un abonament upc si sunt destul de multumit de el, nu raman fara net foarte des, adica cade cam odata pe an.
55centi/minut? unde scria asta? nu cred ca orange ar avea vreun astfel de cost legat de relatii cu clientii indiferent de ramura aleasa. Si daca ar fi existat sau exista, eu ma bucur enorm, astfel or sa se lipseasca toti idiotii sa sune si sa intrebe cat e ora?(de exemplu). Lucrez la relatii cu clientii si crede-ma, stiu cine suna si ce vrea…si majoritatea au impresia ca cei de la relatii cu clientii sunt angajati orange sau responsabili pt problemele lor…asa ca stai calm…