Nu stiu cum va simtiti voi acum, dar eu cred ca stiu ce simteau Caramitru si Dinescu la revolutie, cand strigau la TVR, cu ochii scosi din orbite, transpirati si obositi, cu degetele rasfirate in V: „Am invins, oameni buni, am invins!”. E, de trei luni astept momentul asta, sa va spun si eu ca am reusit sa inving in lupta inegala, in care nu mai credeam nici eu, cu mareata firma portocalie. Azi mi-au fost redeschise telefoanele, si mi-a fost inchis oficial contractul de internet pe care cerusem sa-l reziliez inca din august. Deci se poate, chiar si in Romania, dar mai greu!
Pentru cei care n-au stat pe langa mine de la inceputurile „săgii” cu Orange, o puteti gasi aici. Bref: am incercat sa reziliez pe cale amiabila contractul de internet, pe motiv ca serviciul era prost, si n-am reusit. Eu i-am reclamat la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor, ei mi-au taiat si telefoanele platite, eu am cautat un avocat, ei au pus poterasii de la firma de recuperari pe urmele mele. In total peste trei luni de scandal, stres, discutii sterile si o senzatie acuta ca tuturor li se rupe de tine, cetatean, cand vrei sa-ti ceri drepturile.
Azi dimineata, insa, cand am primit sms-ul prin care mi se spunea ca „factura a fost platita”, am intrat la banuieli. Sa fi fost senatorul Iulian Urban, ala care m-a incitat sa reziliez contractul cu orange, cu legea lui 161/2010? Nu era el. Sa fi fost un binefacator anonim, ca in romanele lui Hugo, care platea ca sa ma scoata din foame? Nu era nici asta.
Pana la urma, am sunat – pe banii mei, 0,55 centi/minut – la 401, relatii cu clienti, si am intrebat: cine a platit factura si de ce?
Duduia de la call center zice ca: „vi s-a inchis contractul de internet, incepand cu iunie 2010 (adica data la care a intrat in vigoare Legea 161/2010, cred), iar sumele platite pana in august v-au fost restituite, compensand abonamentele la telefoane, si astfel vi s-au reconectat telefoanele”.
Aha, deci se poate! Am pus-o sa repete. Ce cuvinte placute urechilor mele: „vi s-a inchis contractul de internet!”. La cererea unui domn Negulescu, zice duduia.
Nu stiu cine e domnul Negulescu, dar cu siguranta e unul de la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor (OPC) care s-a strofocat sa rezolve situatia. Dar asta abia dupa ce i-am reclamat mai sus, la superiorii de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), ca in loc sa tina cu mine, consumatorul, au tinut cu Orange.
Ca sa nu ma mai lungesc, ca acuma sunt ca o maimuta din Cartea junglei, dansand prin casa de bucurie, sa trecem la sfaturi. Daca vreti sa reziliati un contract cu un furnizor de servicii, care se incadreaza in prevederile Legii 161/2010 (adica n-ati capatat in urma lui telefoane, laptopuri sau alte device-uri moka), procedati asa:
– notificati in scris operatorul ca doriti rezilierea incepand cu data de, conform legii…
– daca va refuza sau va pune sa-i platiti in avans abonamente aiurea, reclamati-l la OPC.
– daca si OPC va raspunde ca nu-i pasa (cum mi s-a intamplat mie prima data), nu va lasati si reclamati si OPC-ul la superiori, respectiv la ANPC.
– daca nici ANPC nu va face dreptate, singura solutie e instanta, dar aici deja e mult mai complicat, pentru ca avocatii sunt scumpi, ocupati, si pentru sumele aflate in litigu nu prea merita efortul.
Dar, ca o conduita generala pe parcursul conflictului, va recomand sa nu dati inapoi, sa nu va lasati intimidati, sa insistati cu reclamatiile si sa nu lasati de la voi. Mergeti pana la capat, pregatiti sa pierdeti totul. S-ar putea chiar sa castigati 😉
P.S. Eu ii multumesc domnului Negulescu, oricine ar fi el, si sefului lui, domnul Cerbulescu (presedintele ANPC), care l-a pus la munca. Pesemne ca de asta avem asa multi functionari in Romania, ca atunci cand ala care trebuie nu-si face treaba, sa ai la cine sa reclami mai sus.
In final uitati-va la mine cum ma bucur:)
la noi in romania k sa functioneze cv, nu poti decat sa faci mare scandal si sa musti din ei. k legile sunt puse acolo "sa fie cartea groasa". cea mai mare vina o avem noi, cetatenii, ca la fiecare porcarie o spunem din comoditate: ba nu se merita. plus k la nivel national exista o incultura de proportii gigant. si acum cand apesi un buton pe google… asta e, traim in romania si asta ne ocupa tot timpul, dupa cum ne spune un baiat frumos de la tv. cine mai fura, cine mai da tzepe, si cine mai trage de pe urma urma prostilor decat baietii pe care ii platim noi, si care nu isi mai fac treaba decat dupa ce-si iau suturi in fund. heh… ziua buna
Salut,
Felicitari! Si eu ma aflu ntr-osituatie similara, cu un abonament facut pentru necesitatile unui call center, eu folosinddoar 10% din optiuni. Le-am atras atentia insa mi-au zis ca nu se poate modifica nimic. Astazi am aflat de la u director orange, apelat prinpriete i cum ca nu se poate modifica contractul pt ca am cumparat un iphone de la ei, ori eu am iphne-ul meu adus din china. Asadar, imi forteaza mana pt ca eu, ca proasta am semnat uncontract necitit. Pana acum am mers pe b a credinta si nu citeam for alitatile astea, dar se pare ca mi-am facut-o. Incerc sa clasific ca abuzive mai multe clauze din contract: faptul ca nu pot sa modific contractul, ca nu pot sa ma intorc la un consum mai mic si ca platesc exagerat. Acu. Mai esi ffeericirea cu telefonul inexistent pe care nici nu stiu cum sa o dovedesc falsa…am sunat la anpc si mi-au zis ca daca am semnat, e bun semnat.
Ce ma sfatuiesti sa fac?
Multumesc,
Ana
Nu te lasa doar cu ceea ce spune ANPC verbal. Fa cerere scrisa, reclama, si daca primesti de la ei raspuns in scris care te nemultumeste reclama mai sus, reclama direct la sefii ANPC. Cere sa mergi in audienta. Daca-i bombardezi cu reclamatii si ameninti ca-i dai in judecata se vor replia. Dar o sa ai cateva luni de chin, cu telefon taiat si toate cele. Nu cred ca pot sa-ti impute un telefon care nu e de la ei, uita-te bine in contract, scrie ca ai luat telefon? Daca scrie asta si ai semnat, intr-adevar e o mare teapa, trebuia totusi sa te uiti ce semnezi. ANPC rezolva lucrurile, dar cu multe insistente. Din pacate. Iar multi se lasa pagubasi intre timp.
de doi ani ma rog de conducerea orange sa ma inscriu la o audienta unui superior din conducere si acelas raspuns ca nu se poate mai repede se ajunge la presedintele USA si la cel din rominia de cit la un superior orange care pt mine escte o companie care nu merita sa stea pe piata ca nu stie sasi respecte clienti