Aveau sau nu asigurări locatarii lui Negoiță?

Câți dintre furioșii de ieri, care i-ar fi linșat pe pompieri că nu sting focul mai repede, or fi fost la fel de corifei și când au cumpărat apartamentele?

Unul dintre hidoasele blocuri construite la marginea Bucureștiului de Robert Negoiță a luat foc ieri, la mansardă. Am văzut la știri cum locatarii isterizați țipau la pompieri că „stau degeaba și nu sting focul, pentru că așa e în România, nu se muncește”.

Așa e, în România nu se muncește, dar nici nu se gândește. Iar primul care ar trebui împușcat în cazul ăsta ar fi chiar dezvoltatorul acelui complex hidos de blocuri. De exemplu pentru că deși s-a lăcomit să înalțe zeci de etaje în 12 blocuri la un loc, nu a prevăzut și niște hidranți funcționali pentru ele. Pompierii au mers la doi km distanță ca să alimenteze. E cu atât mai surprinzătoare această lipsă mai ales că domnul Negoiță s-a mai confruntat cu un incendiu devastator, care i-a ars înainte de inaugurare celebrul Rin Grand Hotel. E de-a dreptul suspectă neglijența pompierilor și a autorităților care i-au permis lui Negoiță-pățitul să mai construiască la fel de iresponsabil peste 1.600 de apartamente.

Pe urmă locatarii se mai plângeau, tot la știri, că blocurile sunt construite prost, lucrările de mântuială, instalațiile electrice prost dimensionate – li se întrerupe curentul de nu știu câte ori pe zi. Dar tot pompierii erau de vină că nu aveau macarale ca să ajungă să le stingă focul de la etajul 11. Tot pompierii au fost de vină că nu au putut intra mai rapid pe porțile păzite de bariere ale complexului. Ce mai, toți ceilalți erau de vină, numai proprietarii nu.

Câți dintre furioșii de ieri, care i-ar fi linșat pe pompieri că nu sting focul mai repede, or fi fost la fel de corifei și în momentul în care au cumpărat apartamentele? Câți s-or fi întrebat dacă blocurile lui Negoiță au autorizație, dacă a cocoța nișe mansarde din lemn la ultimul etaj e o idee bună, dacă o clădire construită pentru birouri e vândută ca bloc de locuințe o fi normal, dacă mirosul de hoit, care vine de la groapa de gunoi și de la Protan, e de neglijat? Sunt atâtea rahaturi în jurul acelor blocuri încât te întrebi dacă oamenii ăia chiar gândeau când au aruncat cu banii în Negoiță?

Desigur că e nasol să-ți vezi agoniseala de-o viață arzând sub ochii tăi, și accidente se întâmplă, dar atunci când dai între 29.000 și 52.000 de euro pe un apartament nou (conform prețurilor afișate acum pe site-ul dezvoltatorului, dar bănuiesc că or fi fost mai scumpe casele acum un an-doi) ar trebui să caști un pic și ochii: cine și cum a făcut blocul ăla, ce istoric de bonitate și moralitate are etc. Nu să te lamentezi precum o gospodină la știri că vai, „domnul Negoiță care are o asemenea responsabilitate, ca primar, față de oamenii dintr-un sector, să nu aibă nicio responsabilitate față de locatarii din blocul vândut de el?!” Nu știu cum s-o traduce responsabilitatea asta în ochii doamnei, dar a cumpăra un apartament prost într-un cartier aglomerat nu e ca atunci când treci strada pe roșu cu mai mulți, și te gândești că e imposibil să nu oprească mașinile, că doar n-o să vă omoare pe toți!

De fapt e surprinzător și nu prea comportamentul proprietarilor din Confort City. E atitudinea românească autistă de non-cetățeni. Nu citesc, nu se informează, nu se revoltă atunci când trebuie, nu verifică situațiile în care intră, se aruncă precum berbecii înainte și apoi se lamentează că trăiesc într-o țară de rahat, condusă de politicieni de rahat, cu studii făcute la Bioterra. E adevărat că un dezvoltator știe să te aburească atunci când îți vinde o casă, dar nu e ca și când ar fi singurul de unde poți cumpăra, nici tu nu ești legat la ochi sau gură, și informația azi e totuși mai accesibilă decât oricând.

Se scrie în România de ani de zile despre afacerile dubioase ale fraților Negoiță, despre ilegalitățile pe care le fac în imobiliare, se scrie în general în presa asta amărâtă, atâta cât a mai rămas, despre faptul că multe imobile se construiesc în România fără autorizații sau de mântuială, că dezvoltatorii fac rabat de la calitate ca să câștige mult și le vând fraierilor niște sicrie îmbrăcate în polistiren. Și cu toate astea blocurile lui Negoiță sunt vândute 85%. Peste 1300 de oameni au acceptat să cumpere apartamente acolo.

În această lumină nu mai par atât de proști cei care l-au votat la primărie. Dat fiind că a promis că „anvelopează” toate blocurile din sector e de așteptat să ne transformăm cu totul într-un mare Confort City cu mansarde și polistiren.

Și ca o bomboană pe coliva asta, mi se pare incredibil că unii locatari din blocul cu pricina nu și-au asigurat locuințele – dacă e adevărat ce spun reporterii ProTV și EVZ (am căutat înregistrarea pe site-ul ProTV și nu mai găsesc această declarație, dar am auzit-o). Dacă și-au luat casele prin credit bancar se pune întrebarea cum de nu i-au obligat băncile să-și asigure casele? Dacă și-au luat casele cu banii jos e și mai dubios că nu s-au gândit să se pună la adăpost după o astfel de investiție.

Îmi imaginez acum că politicianul socialist din domnul primar va fi sensibil la soarta propriilor locatari și îi va „ajuta” cu niște sume în bani, din bugetul local, ca să se poată întoarce mai repede în casele lor, și să nu-i mai stea pe cap, oaspeți în hotelul Rin.

Uman înțeleg această solidaritate, dar ca una care dintotdeauna își asigură casa, mașina și bunurile – împotriva calamităților, și pentru eventualitatea că provoc eu daune vecinilor – mă enervează că pagubele făcute de alții sunt plătite tot din taxele și impozitele mele. Mai ales că se vorbește despre această responsabilitate de a te asigura pe toate căile de cel puțin patru ani încoace, de când se tot pregătește legea asta „obligatorie”. Și mai mult mă enervează că de întâmplarea asta va profita un politician iresponsabil care a construit românește și a făcut bani de pe urma acestor fraieri.

***

Confort City oferă șansa de a locui într-o zonă în care dominanta o vor reprezenta clădirile noi, cu aspect modern, construite la standarde europene, spre deosebire de alte zone ale orașului, unde clădirile noi și vechi se amestecă, care dau senzația de dezordine și disconfort.” – sursa, site-ul dezvoltatorului, confortcity.ro

Etichete: , , , , ,

41 comentarii la “Aveau sau nu asigurări locatarii lui Negoiță?” Subscribe

  1. daniel 03/10/2012 at 06:03 #

    Daca au asigurarai din astea „obligatorii” de 20 de euro,nu-i ajuta cu nimic!Nu degeaba m-am revoltat si eu in forul meu interior,daca pot spune asa..:))..de imbecilitatea si inutilitatea lor.Asigurarile ar trebui sa fie optionale sa-si asigure fiecare riscurile de care se teme,ori care sunt specifice zonei,altfel aceste asigurari sunt un alt mod de a ne lua banii.Sigur ca nu sunt multi si DEsigur ca romanii fie din lipsa de bani sau din indolenta n-ar prea face-o de capul lor,insa aceste asigurari obligatorii bagate pe gat,nu fac altceva decat sa sporeasca frustrarile tuturor.

    • Iulian 03/10/2012 at 10:48 #

      Asigurarea aia obligatorie acopera 3 riscuri mari si late: cutremure, inundatii si… incendii. Deci nu inteleg de ce nu ar folosi la nimic?

      E drept ca suma nu acopera tot dar sunt 20 de mii de euro pana la urma. Pt cei ce au ales sa se mute intr-o asemenea zona cu siguranta ea e colosala.

      Asigurarea aia obligatorie bagata pe gat eu o prefer ca dupa cum zicea si Dollo, m-am plictisit ca toti sa fie despagubiti din banii mei.

      • Dollo 03/10/2012 at 10:56 #

        Eu știam că cele trei riscuri acoperite de asigurarea obligatorie sunt: inundații, cutremure și alunecări de teren. Așa zice pe site-ul PAID.

  2. VASILIU MIRCEA PAUL 03/10/2012 at 06:08 #

    DA ! DA ! DA ! Nimic de adăugat – ”Dollo zice bine !”

  3. Marius Georgescu 03/10/2012 at 07:33 #

    Ai dreptate suta la suta.Deprimant sa faci parte dintr-un popor de imbecili-fie si ghinionisti.

  4. cristina 03/10/2012 at 07:52 #

    era sa-mi iau si eu acum cativa ani apartament in blocul acela. lumea care si-a luat apartamente acolo sa stii ca nu de dragul zonei si-a luat, ci pentru ca preturile nu sunt la fel de mari ca in alte locuri si mai e si usurinta de a contracta.
    am prieteni care si-au luat. avantajul in confort city era ca puteai sa faci credit direct la dezvoltator, conditiile erau mai putin dure decat la banca, banii se acordau mai usor, fara multa alergatura. nu stiu daca asigurarea, astfel, era obligatorie. intre timp s-a dat acea lege cu asigurarea obligatorie a locuintei si ma gandesc ca ar trebui ca toti sa o aiba. nu stiu ce despagubiri vor primi in baza ei, insa.

    • daniel 03/10/2012 at 08:03 #

      Asigurarile obligatorii despagubesc proprietarul politei in cazul unor calamitati clar enumerate si anume:cutremur,inundatii si alunecari de teren…in nici un caz incendiu la bloc!Aceste asigurari au fost gandite in scopul spalarii pe maini a statului in caz de cutremur catastrofal (previzibil) in Bucuresti si nu numai,in inundatiile care iau oamenilor casele de chirpici,si in alunecarile de teren gen Ocna Mures.Eu care stau intr-o zona in care nu exista asemenea riscuri ma simt frustrat,cu atat mai mult cu cat mi-am facut de mult timp,si pe multi bani,o asigurare facultativa care sa-mi asigure riscurile mele,din zona mea,si din blocul meu,in care nici o clipa nu m-am gandit sa-mi asigur riscurile enumerate mai sus deorece acele riscuri nu exista in cazul meu si al multora.Cu respect!

      • Dollo 03/10/2012 at 08:17 #

        Ultima decizie în materie zice că nu mai e obligatoriu să ai și asigurare obligatorie, dacă ai facultativă.

        • daniel 03/10/2012 at 08:23 #

          Da,Dollo,cu conditia sa ai incluse in asigurarea facultativa riscurile enumerate mai sus de mine.Dar ce te faci daca eu,si altii nu vrem sa includem in asigurare acele riscuri,care pentru noi sunt deloc relevante??Nu este frustrant,chiar daca am dispune de banii necesari?Este vorba de un principiu,oricati bani ai avea!

          • Dollo 03/10/2012 at 08:27 #

            Așa e, se merge pe principiul că două mese nu strică, două bătăi da 😉 Mai dai un ban pentru un risc, chiar dacă nu-l ai, dar pe lumea ailaltă o să ai două locuri în Rai 🙂

    • Dollo 03/10/2012 at 08:16 #

      O fi fost mai ușor poate, deși de când cu criza cam aleargă după tine mulți dezvoltatori ca să-ți vândă case. Ușor dai banii, ușor îi pierzi, după cum se vede. Asigurarea obligatorie da, nu acoperă și riscul de incendiu, deci sunt curioasă și eu ce asigurări or avea. Tu de ce nu ți-ai luat totuși casă acolo?

      • cristina 03/10/2012 at 20:10 #

        pentru ca de aceiasi bani (aproape) mi-am gasit o casa cu curte in afara bucurestiului si, satula fiind de bloc, am preferat sa bat un drum mai lung, decat sa mai aud manele de la vecini.

        • Dollo 04/10/2012 at 09:27 #

          Pentru curte te invidiez 🙂

  5. Ileana Camelia 03/10/2012 at 08:16 #

    Da, Dollo zice bine si mai are si dreptate.
    Ascultam isteriile proprietarilor la radio, in masina unui prieten. Si era o cucoana care spunea ” am venit de la serviciu si mi-am gasit casa in flacari”.
    M-am simtit mai norocoasa decat femeia aia, eu fiind in drum spre parcul de masini ridicate din sectorul 1 si care au fost parcate neregulamentar.
    Si tot dupa o zi de serviciu…

    • Dollo 03/10/2012 at 08:23 #

      Te-a taxat Chiliman?

      • Ileana Camelia 03/10/2012 at 08:46 #

        Da. Am gresit, am platit.
        Am parcat pe o straduta laterala, infundata, pe o trecere de pietoni care leaga un garaj de o magazie.
        Dar de azi , mai bine nu, de maine, o sa parchez pe Calea Floreasca, exact sub/intre indicatoarele de stationarea interzisa. Ca de 2 ani de cand circul pe acolo, o banda este ocupata vesnic de masini parcate neregulamentar si nu le intreaba nimeni de sanatate.
        Ma gandesc …

  6. Ducu 03/10/2012 at 09:00 #

    Desi nu rezonez cu ideile tale ref. la aspecte spirituale, de data asta „you read my lips”!

  7. Rossi 03/10/2012 at 10:37 #

    De ce sa plateasca primarul Negoita din bugetul local daca ( din cate am inteles ) acele blocuri nu se afla in sectorul 3 ?

    • Dollo 03/10/2012 at 10:58 #

      Așa e, se află în Popești Leordeni, dar parcă Oprescu nu a sponsorizat echipa Oltchim Rm Vâlcea cu un milion de lei de la bugetul Capitalei?

      • Rossi 03/10/2012 at 14:59 #

        Nu stiam de treaba cu Oprescu, daca e asa are unda verde si negoita sa isi plateasca tepele cu banii sectorului 3 ca doar pentru asta a fost ales de toti prostii.

  8. ady 03/10/2012 at 12:29 #

    cand mi-am luat eu casa, ma bateau unii (prieteni, cunostinte, colegi) la cap ca de ce nu iau in bloc nou. dar auzisem atatea balarii despre blocurile noi, (unele sa zicem ca din surse de incredere dar cam la mana a doua-o cunostinta de-a cumnatei, cautau si ei in acelasi timp), in plus vazuzem cum se construiau cladirile de birouri. pe deasupra majoritatea proiectelor astora imobiliare sunt cam la mama naibii. esti mare baftos daca pana acolo circula o masina ratb, d-aia care vine la juma’ de ora, iar subsemnata n-a detinut, nu detine si nu v-a detine in viitorul apropiat masina personala.
    asa ca am gasit ceva intr-un bloc din ’65. ca atata mi-am permis, in blocuri mai noute (’70 si ceva, ’80 si ceva) erau mai scumpe apartamentele. cam vechi, cam scartaie tevile, se mai peticesc, se mai inlocuieste cate o coloana, dar per ansamblu, cladirea sta teapana pe picioarele ei si n-arata ca ar fi trecut atatea cutremure peste ea. plus ca toata lumea zice (toti aia pe care i-am auzit, mai tineri sau mai in varsta) ca pe vremea lu’ dej se faceau blocuri zdravene.
    si am asigurarea (cam pentru toate traznaile) atasata creditului.

  9. angel 03/10/2012 at 12:55 #

    Avea! Altfel, nu i-ar mai fi dat foc!

Trackbacks/Pingbacks

  1. E bine că a luat foc blocul ăla de la Glina? | zoso blog - 03/10/2012

    […] se întâmplă. Şi dincolo de drama umană răzbate “atitudinea românească autistă de non-cetățeni”. Pentru că asta vrem cel mai mult: drepturi, nu […]

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Suni la 112 și te sună înapoi niște ciocli

morturary

O întrebare pentru domnul Raed Arafat: ce comision primesc operatoarele de la 112 ca să le furnizeze firmelor de pompe funebre numerele de telefon ale rudelor celor decedați?

Din câte încercări reușește un nevăzător să intre la metrou

florin georgescu metrou2

Din cel puțin două, la fel ca noi ăștia care nu nimerim să băgăm cartela cum trebuie în noii turnicheți. Asta de când s-a lansat aplicația gratuită Tandem acces, care le permite nevăzătorilor să folosească metroul ca toată lumea

Maidanezul antrenat să fie Saint Bernard

Codruț și nepotul lui, Vasile

Codruț a fost cules de pe străzile din Craiova, în 2004, și a devenit azi unicul maidanez cu atestat de câine de căutare și salvare din dărâmături. O performanță la care ajung maximum 10% din câinii de rasă la nivel internațional.

Cât ne costă să „stârpim” prostituția și cât am câștiga dacă am legaliza-o

ashley

Statul a cheltuit un milion de lei și doi ani de anchete ca să descopere că prostituția se face și prin mica publicitate. Printre „proxeneți” – o femeie de serviciu care cumpăra prezervative la un salon de masaj, o studentă care-i organiza agenda unei fete, un ziar de mică publicitate…

Prezență inedită a lui Budha la răstignirea lui Iisus la București

soldati-jandarmi

Un Pilat din Pont grăsuț și chel a stârnit polemici în rândul audienței de la răstignirea lui Iisus – ediția 2014

Dubița albă din Vitan, monumentul neputinței poliției și Primăriei sectorului 3

Celebra dubiță abandonată în fața Poștei Vitan

O dubiță zace de câteva luni încurcând traficul din Vitan. Poliția locală știe, dar nu are platformă de ridicat, Poliția rutieră o filmează și-l amendează pe proprietar, Primăria Capitalei zice să apelăm la țiganii care fură fier vechi, să fure și mașina abandonată.