Ce face studentul român când nu are mașină

Își face un site despre istoria industriei constructoare de mașini din România - www.romaniancar.com

E ca în bancul ăla destul de real de altfel: ce face un român când nu are bani? Schimbă o sută de euro. Cam așa a făcut și Marius Crișan, student la Cluj, la FSEGA (dacă nu știți ce înseamnă dați și voi o căutare pe google, că așa am făcut și eu). Marius nu știu dacă a schimbat niște euro, dar cu ceva bani și-a făcut un site despre mașini: romaniancar.com.

Mi-a scris acum ceva timp să-i spun cât îl costă să public pe blog un text despre un concurs organizat pe site-ul lui. M-am uitat pe site și mi-am dat seama că e una din chestiile alea făcute din pasiune, care nu produce bani, ci doar bătaie de cap. Deocamdată. Așa că, ce să-i ceri omului?

Plus că mi se pare frumos demersul lui: promovarea industriei constructoare de mașini din România (mamă, n-am mai scris expresia asta de pe vremea când învățam economie politică la liceu). Adică un fel de muzeu, dar pentru cine s-a născut ieri și crede că automobilismul înseamnă numai audi, bemve și porșe nu strică să afle că în anii 50 Republica Populară Română făcea primul 4×4 la Câmpulung, de exemplu. Ce vreți, sunt o biată femeie sensibilă la naționalisme și frumos 😛

Pe site-ul lui Marius găsiți tot felul de informații, și poze, despre prima motocicletă românească, prima Dacie, primul Oltcit, ARO, DAC, IMS, ROCAR și tot felul de motoare. Dacă vă pasionează și alte detalii puteți să-i scrieți și el vă răspunde. Omul spune că are o colecție impresionantă de reviste auto vechi și multe cărți de profil. Că mașină nu are, fiind student, cum spuneam.

Și ca să vedeți că omul e proactiv și chiar vrea să-și promoveze munca, a lansat acum un concurs pentru posesorii de mașini – nu numai românești – care sunt așteptați să-și înscrie motoarele pe un forum care acum se formează. Șoferii trebuie să posteze poze cu mașina personală (reale, nu de catalog) și scurte descrieri (marcă, model, an de fabricație, motor, plus mici detalii personale rezultate din interacțiunea om mașină). Un soi de „a mea e mai frumoasă”, răsplătit cu premii în bani și nu numai. Găsiți detalii aici.

M-am gândit s-o înscriu și eu pe Micra mea, dar femeie fiind n-aș ști să explic prea tehnic chestiile pe care știe ea, săraca, să le facă de șase ani încoace. Așa că dacă printre voi, cititorii mei, sunteți și șoferi pasionați, dornici să vă împrieteniți cu alții ca voi, poate că forumul lui Marius de pe www.romaniancar.com ar fi o ocazie potrivită. Cine știe ce club nășesc eu aici și nici nu știu 🙂

* această postare este una de binefacere, chiar dacă se află în categoria „promo” 😉

 

Etichete: , , , , ,

14 comentarii la “Ce face studentul român când nu are mașină” Subscribe

  1. Crisan Marius 11/07/2014 at 21:16 #

    Multumesc de recomandarea minunata ce ai facut-o, ai depus suflet, se vede. Ma bucur foarte tare de apreciere.

    Nu vreau sa va dezamagesc cu site-ul, asa ca o sa continui cu si mai multe poze si informatii.

    Chiar te invit Dolores sa te inscrii in concurs, nu trebuie sa scrii nimic prea tehnic (doar marime motor 1.6 ex). Incepe de maine concursul. http://www.romaniancar.com/forum/viewtopic.php?f=28&p=16#p16

    Un an binecuvantat si ferit de accidente !

  2. LStefan 12/07/2014 at 08:34 #

    O postare binevenita, o initiativa foarte buna. Industria din România merita promovata.

  3. bugsy 12/07/2014 at 11:11 #

    felicitari si tie si lui marius crisan!

  4. Alina M 12/07/2014 at 15:09 #

    Eu îi recomand să scrie și despre tractoarele produse în România, eventual cu detalii tehnice, desene cu piesele componente, chestii utile de știut despre ele, etc. Aceste informații se găsesc pe net, dar sursele sunt atât de împrăștiate încât e un chin să refaci puzzle-ul. Mai sunt site-uri care oferă contra cost cărțile tehnice, manualele de utilizare ale tractoarelor, dar numai la unele modele. Fermierii români nu prea au bani de John Deer, așa că folosesc în continuare antichitățile produse de UTB: http://blog.emilburzo.com/2014/06/analiza-parcului-auto-din-romania.html
    Pe site-ul romaniancar.com nu am găsit formular de contact (penalizare!), iar pe forum nu vreau să-mi fac cont pentru că nu mă pasionează mașinile, de aceea las comentariul aici.

  5. Crisan Marius 12/07/2014 at 15:56 #

    Buna, Alina.
    Nu prea am informatii despre tractoare romanesti, nici poze nu am prea am. Ideea principala este ca o sa ma concentrez mai tare pe modelele la care am material in vremea care urmeaza, dar as vrea sa scriu si eu mai multe de UTB , TV si SR spre ex.
    Multumesc pentru analiza auto.

    Am adaugat formular de contact.

  6. Motanul 12/07/2014 at 16:59 #

    Masina mea e prea frumoasa ca sa stea langa uratele de Dacii ;). Si asta mi-ar mai lipsi, sa iau bani de la studenti! Ce sunt eu? BOR?

  7. Crisan Marius 12/07/2014 at 17:23 #

    Daca nu vrei sa iei bani de la studenti poti sa nu participi la concurs, nu te obliga nimeni, dar poti sa postezi pe forum alte lucruri. Sa creezi discutii, poate chiar polemice.
    Multumesc de interes. 🙂

    • Motanul 12/07/2014 at 22:02 #

      Banuiesc ca la mine te referi.
      Ma intereseaza ca scrie Dollo(in majoritatea cazurilor) si cate-odata mai si comentez pe subiect aici.
      Insa in cazul site-ului tau, imi pare rau, nu mi-a starnit interesul, desi ma intereseaza masinile in general, dar fie cele moderne sau cele „clasice”. In cazul masinilor vechi romanesti (de fapt copii licentiate dupa masini din alte tari expirate moral de decenii intregi, vezi Dacia 1300 si Renault 12 de exemplu) subiectul nu se incadreaza la nici una dintre categorii. De aia nu am nimic de comentat acolo. Succes oricum, desi eu unul n-as face asa ceva(la site ma refer).

    • Motanul 12/07/2014 at 22:05 #

      P.S. In locul site-ului, in locul tau as contribui la articolele Wikipedia despre masinile respective. Asa ai avea mai multa vizibilitate daca chiar esti pasionat de istoria masinilor romanesti.

      • Crisan Marius 12/07/2014 at 22:57 #

        Si fratele meu tot spune ca romanii nu au facut masini grozave, dar eu oricum prezint masinile obiectiv, si ii dau partial dreptate fratelui meu. Eu doar le prezint acolo, si incerc sa aduc informatii cat si poze noi ,originale si la calitate mai buna. Dacia 1310 nu este cea mai proasta masina romaneasca, mai bine ar fi sa nominalizam Lastun-ului spre exemplu.

        Eu sunt mandru de Aro m461, Aro 24, Dacia Sport, Dacia Solenza, Dacia Logan, Dacia Duster + industria aeronautica interbelica + industrie navala etc.

        Prin vizibilitate pe wikipedia… va referiti la faptul ca ar aparea in josul paginii numele meu ? Eu nu vreau asa ceva, eu am vrut sa creez un brand.

        Aceasta idee am avut-o inca din 2009, daca nu am avut alta ce sa fac? Ati fi preferat sa fac un site de filme online ?

  8. ady 12/07/2014 at 21:39 #

    nu m-am uitat pe site, nu am masina, nu ma intereseaza subiectul, din punctul meu de vedere masinile inca se mai clasifica dupa criteriile „dacia si masini straine”, dar daca dollo zice ca scrie despre aro si campulung, inseamna ca scrie.
    si intr-un mod complet absurd si total tembel, ma bucur. ambii mei bunici paterni au lucrat la aro.

  9. Crisan Marius 13/07/2014 at 22:28 #

    Ceva vizitatori tot impart thumbs-downuri pe aici. Inca te astept Dollores pe forum sa iti vedem Nissan-ul. Toate bune.

    • Crisan 22/07/2014 at 16:39 #

      Si acum inca te astept, poti fi a 17-a persoana care isi prezinta masina 🙂

  10. Crisan Marius 05/08/2014 at 08:54 #

    Acel concurs cu prezentarea masinii s-a incheiat. A castigat Octavian, cu un Oltcit Club 1993.

    Am lansat acum autocolantele, care le ofer gratuit:
    http://romaniancar.com/forum/viewtopic.php?f=172&t=223

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Cum a distrus Oprescu o investiție de 14 milioane de euro, deturnând 5 milioane

oprescu_telegondola

Pentru o datorie de 5 milioane de euro a RATB către Metrorex, Primăria Capitalei preferă să arunce la coș o investiție de 14 milioane de euro, parte a unui proiect mai amplu, de 35 de milioane de euro, făcut din credite externe.

Ziua 4: Și chinez, și ateu, și friguros

Cica daca Adam si Eva ar fi fost chinezi

Azi am explicat unui conclocuitor chinez cum funcționează termoficarea românească; i-am băgat mințile în cap recenzoarei care voia să mă înregistreze doar pentru că trecusem pe la mama, și apoi am bârfit copios cu niște recenzoare bătrâne și puțin ciupite de molii, ca mine 😛

De ce țin oamenii cu PSD

flyere

Deoarece în multe județe e cel mai mare angajator. Pe banii noștri, baronii PSD patronează instituții de stat supradimensionate cu angajați fictivi care muncesc în realitate pentru partid. Înțelegeți de ce se oftică Dragnea că el e singurul fraier judecat pentru o astfel de faptă pe care o practică cu succes toți colegii lui în continuare?

Moartea iedului, mănânc și trăiesc

cioban-ied

Ciobanul mi-a zis să nu mă uit, că la ei femeile pleacă de acasă când se taie mieii. Am decis să nu-l ascult. Credeam că o să fiu mai tare ca Labiș și n-o să mai pot mânca după asta.

Life’s a bitch, prison bitch

irina-jianu-6-560x419

Irina Jianu, condamnată în lotul „Trofeul calității” alături și pentru Adrian Năstase, ispășește șase ani de pușcărie în închisoarea construită chiar de firma ei, în 2006, la Bacău

Megastructuri și mini-popoare

catedrala2

Cum ne privesc turiștii care ne vizitează Casa Poporului. Ce diferență e între uimirea lor și a noastră când le vizităm catedralele lor, vechi de secole. Și la ce ne ajută clădirile astea impunătoare pe noi, oamenii de rând.