Ce face studentul român când nu are mașină

Își face un site despre istoria industriei constructoare de mașini din România - www.romaniancar.com

E ca în bancul ăla destul de real de altfel: ce face un român când nu are bani? Schimbă o sută de euro. Cam așa a făcut și Marius Crișan, student la Cluj, la FSEGA (dacă nu știți ce înseamnă dați și voi o căutare pe google, că așa am făcut și eu). Marius nu știu dacă a schimbat niște euro, dar cu ceva bani și-a făcut un site despre mașini: romaniancar.com.

Mi-a scris acum ceva timp să-i spun cât îl costă să public pe blog un text despre un concurs organizat pe site-ul lui. M-am uitat pe site și mi-am dat seama că e una din chestiile alea făcute din pasiune, care nu produce bani, ci doar bătaie de cap. Deocamdată. Așa că, ce să-i ceri omului?

Plus că mi se pare frumos demersul lui: promovarea industriei constructoare de mașini din România (mamă, n-am mai scris expresia asta de pe vremea când învățam economie politică la liceu). Adică un fel de muzeu, dar pentru cine s-a născut ieri și crede că automobilismul înseamnă numai audi, bemve și porșe nu strică să afle că în anii 50 Republica Populară Română făcea primul 4×4 la Câmpulung, de exemplu. Ce vreți, sunt o biată femeie sensibilă la naționalisme și frumos 😛

Pe site-ul lui Marius găsiți tot felul de informații, și poze, despre prima motocicletă românească, prima Dacie, primul Oltcit, ARO, DAC, IMS, ROCAR și tot felul de motoare. Dacă vă pasionează și alte detalii puteți să-i scrieți și el vă răspunde. Omul spune că are o colecție impresionantă de reviste auto vechi și multe cărți de profil. Că mașină nu are, fiind student, cum spuneam.

Și ca să vedeți că omul e proactiv și chiar vrea să-și promoveze munca, a lansat acum un concurs pentru posesorii de mașini – nu numai românești – care sunt așteptați să-și înscrie motoarele pe un forum care acum se formează. Șoferii trebuie să posteze poze cu mașina personală (reale, nu de catalog) și scurte descrieri (marcă, model, an de fabricație, motor, plus mici detalii personale rezultate din interacțiunea om mașină). Un soi de „a mea e mai frumoasă”, răsplătit cu premii în bani și nu numai. Găsiți detalii aici.

M-am gândit s-o înscriu și eu pe Micra mea, dar femeie fiind n-aș ști să explic prea tehnic chestiile pe care știe ea, săraca, să le facă de șase ani încoace. Așa că dacă printre voi, cititorii mei, sunteți și șoferi pasionați, dornici să vă împrieteniți cu alții ca voi, poate că forumul lui Marius de pe www.romaniancar.com ar fi o ocazie potrivită. Cine știe ce club nășesc eu aici și nici nu știu 🙂

* această postare este una de binefacere, chiar dacă se află în categoria „promo” 😉

 

Etichete: , , , , ,

14 comentarii la “Ce face studentul român când nu are mașină” Subscribe

  1. Crisan Marius 11/07/2014 at 21:16 #

    Multumesc de recomandarea minunata ce ai facut-o, ai depus suflet, se vede. Ma bucur foarte tare de apreciere.

    Nu vreau sa va dezamagesc cu site-ul, asa ca o sa continui cu si mai multe poze si informatii.

    Chiar te invit Dolores sa te inscrii in concurs, nu trebuie sa scrii nimic prea tehnic (doar marime motor 1.6 ex). Incepe de maine concursul. http://www.romaniancar.com/forum/viewtopic.php?f=28&p=16#p16

    Un an binecuvantat si ferit de accidente !

  2. LStefan 12/07/2014 at 08:34 #

    O postare binevenita, o initiativa foarte buna. Industria din România merita promovata.

  3. bugsy 12/07/2014 at 11:11 #

    felicitari si tie si lui marius crisan!

  4. Alina M 12/07/2014 at 15:09 #

    Eu îi recomand să scrie și despre tractoarele produse în România, eventual cu detalii tehnice, desene cu piesele componente, chestii utile de știut despre ele, etc. Aceste informații se găsesc pe net, dar sursele sunt atât de împrăștiate încât e un chin să refaci puzzle-ul. Mai sunt site-uri care oferă contra cost cărțile tehnice, manualele de utilizare ale tractoarelor, dar numai la unele modele. Fermierii români nu prea au bani de John Deer, așa că folosesc în continuare antichitățile produse de UTB: http://blog.emilburzo.com/2014/06/analiza-parcului-auto-din-romania.html
    Pe site-ul romaniancar.com nu am găsit formular de contact (penalizare!), iar pe forum nu vreau să-mi fac cont pentru că nu mă pasionează mașinile, de aceea las comentariul aici.

  5. Crisan Marius 12/07/2014 at 15:56 #

    Buna, Alina.
    Nu prea am informatii despre tractoare romanesti, nici poze nu am prea am. Ideea principala este ca o sa ma concentrez mai tare pe modelele la care am material in vremea care urmeaza, dar as vrea sa scriu si eu mai multe de UTB , TV si SR spre ex.
    Multumesc pentru analiza auto.

    Am adaugat formular de contact.

  6. Motanul 12/07/2014 at 16:59 #

    Masina mea e prea frumoasa ca sa stea langa uratele de Dacii ;). Si asta mi-ar mai lipsi, sa iau bani de la studenti! Ce sunt eu? BOR?

  7. Crisan Marius 12/07/2014 at 17:23 #

    Daca nu vrei sa iei bani de la studenti poti sa nu participi la concurs, nu te obliga nimeni, dar poti sa postezi pe forum alte lucruri. Sa creezi discutii, poate chiar polemice.
    Multumesc de interes. 🙂

    • Motanul 12/07/2014 at 22:02 #

      Banuiesc ca la mine te referi.
      Ma intereseaza ca scrie Dollo(in majoritatea cazurilor) si cate-odata mai si comentez pe subiect aici.
      Insa in cazul site-ului tau, imi pare rau, nu mi-a starnit interesul, desi ma intereseaza masinile in general, dar fie cele moderne sau cele „clasice”. In cazul masinilor vechi romanesti (de fapt copii licentiate dupa masini din alte tari expirate moral de decenii intregi, vezi Dacia 1300 si Renault 12 de exemplu) subiectul nu se incadreaza la nici una dintre categorii. De aia nu am nimic de comentat acolo. Succes oricum, desi eu unul n-as face asa ceva(la site ma refer).

    • Motanul 12/07/2014 at 22:05 #

      P.S. In locul site-ului, in locul tau as contribui la articolele Wikipedia despre masinile respective. Asa ai avea mai multa vizibilitate daca chiar esti pasionat de istoria masinilor romanesti.

      • Crisan Marius 12/07/2014 at 22:57 #

        Si fratele meu tot spune ca romanii nu au facut masini grozave, dar eu oricum prezint masinile obiectiv, si ii dau partial dreptate fratelui meu. Eu doar le prezint acolo, si incerc sa aduc informatii cat si poze noi ,originale si la calitate mai buna. Dacia 1310 nu este cea mai proasta masina romaneasca, mai bine ar fi sa nominalizam Lastun-ului spre exemplu.

        Eu sunt mandru de Aro m461, Aro 24, Dacia Sport, Dacia Solenza, Dacia Logan, Dacia Duster + industria aeronautica interbelica + industrie navala etc.

        Prin vizibilitate pe wikipedia… va referiti la faptul ca ar aparea in josul paginii numele meu ? Eu nu vreau asa ceva, eu am vrut sa creez un brand.

        Aceasta idee am avut-o inca din 2009, daca nu am avut alta ce sa fac? Ati fi preferat sa fac un site de filme online ?

  8. ady 12/07/2014 at 21:39 #

    nu m-am uitat pe site, nu am masina, nu ma intereseaza subiectul, din punctul meu de vedere masinile inca se mai clasifica dupa criteriile „dacia si masini straine”, dar daca dollo zice ca scrie despre aro si campulung, inseamna ca scrie.
    si intr-un mod complet absurd si total tembel, ma bucur. ambii mei bunici paterni au lucrat la aro.

  9. Crisan Marius 13/07/2014 at 22:28 #

    Ceva vizitatori tot impart thumbs-downuri pe aici. Inca te astept Dollores pe forum sa iti vedem Nissan-ul. Toate bune.

    • Crisan 22/07/2014 at 16:39 #

      Si acum inca te astept, poti fi a 17-a persoana care isi prezinta masina 🙂

  10. Crisan Marius 05/08/2014 at 08:54 #

    Acel concurs cu prezentarea masinii s-a incheiat. A castigat Octavian, cu un Oltcit Club 1993.

    Am lansat acum autocolantele, care le ofer gratuit:
    http://romaniancar.com/forum/viewtopic.php?f=172&t=223

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Nu există o legătură între creșterea avuției bisericii și calitatea vieții enoriașilor

oti

Interviu cu fondatorul Asociației Secular Umaniste din România, Atila Nyerges, despre religie, credință, știință și imoralitatea legăturii dintre biserică și politicieni, pe la spatele poporului prezumat credincios.

Cât ne-a costat înflorirea sectorului 3, în campania electorală 2016

begonia1

Primarul Negoiță a cumpărat gazon la preț dublu față de piață, apoi l-a tăiat și aruncat ca să planteze în loc begonii. Cât au costat ele și de ce primarul refuză să spună?

Primăria Capitalei cumpără lumina soarelui la suprapreț

panouri

Aministrația parcurilor București a cârpit sistemul de iluminat din Parcul Tineretului cu niște panouri fotovoltaice pe care le-a cumpărat cu de patru ori prețul pieței, de la o firmă care a făcut în viața ei o singură afacere: asta.

Secretul Rozaliei din Criţ: “Ne-a ferit Dumnezeu de emigrare aicea, că avem mult de lucru”

Minunata ciorba ardeleneasca a adunat Europa la aceasi masa

Cu timpul oamenii au constatat că activităţi pe care noi le considerăm plictisitoare, pentru că le facem zi de zi, pot fi vândute foarte bine străinilor, care nu le-au văzut niciodată

Cum și-a arogat PSD un cinema de 3 milioane de euro din bani publici

poza-cinema-gloria-pro

Cinema Gloria, inaugurat și folosit doar de PSD deocamdată, nu are autorizație de securitate la incendii. ISU susține că nu poate amenda nici PSD, nici primăria, din cauza unor chichițe legislative. Totuși a amendat în același timp un cinematograf autorizat, închiriat de USR pentru un eveniment public.

Discuție cu o viitoare ziarizdă/piarizdă. Trizdă!

A fost odata copiutza - sursa foto: http://www.cheatingculture.com

Pentru cine zicea că presa e plină de ingineri, făcuți ziariști de ocazie, am un mesaj încurajator: vine tare din urmă generația copy/paste. Hold your breath!