Binecuvântat de Mărmureanu

Oprescu zice că la Basarab nu s-a făcut niciun rabat de la cerințele specialiștilor. Punem pariu că asfaltul se strică după inaugurare?

Primarul Oprescu a făcut ieri o vizită la Pasajul Basarab, care ar fi trebuit inaugurat zilele astea, conform unor promisiuni mai vechi. Vizita asta n-a fost, totuși, pentru panglică, ci pentru un soi de binecuvântare seismică, pe care a primit-o Pasajul de la însuși guru Mărmureanu, care a asigurat asistența că „Pasajul Basarab, conform proiectarii, poate rezista la un cutremur de 7,5 grade”. Așa zice Mărmureanu, așa zicem și noi, cui ce-i pasă că probabil nici Mărmureanu, nici constructorii ăia n-au de unde să fie așa siguri că în caz de cutremur podul va ține sau va cădea palancă la pământ. Să nu uităm, totuși, că podul e făcut cu români, nu cu japonezi.

Dar, ca modă nu mi s-ar părea rău să fie înlocuite soboarele de preoți binecuvântători cu specialistul Mărmureanu. Se inaugurează un pod, hop și Mărmureanu să zică: „mergeți liniștiți, podul rezistă la Ț grade!”. Se inaugurează o autostradă (da, ați vrea voi!), să vină Mărmureanu s-o încerce cu paharul de țuică pe bordul mașinii. Taie Elena Udrea o panglică la Stadionul Național, vine și Mărmureanu să măsoare ecoul tocurilor doamnei Udrea în acoperișul culisabil al stadionului. Ar putea chiar să se aplice de acum, pe toate ctitoriile, o ștampilă, gen „Fabricat în România”, pe care să scrie mare cu roșu „Binecuvântat de Mărmureanu!”. La rigoare se poate strecura și un „Amin!”, discret undeva într-un colț.

Revenind la Basarab, dacă v-ați ținut respirația până în luna martie, când era programată inaugurarea, ei bine mai luați o gură de aer, deoarece constructorul spaniol cică a cerut o păsuire, pentru controale suplimentare. Adică vor să se pună și linia de tramvai plus stațiile aferente, ca să fie siguri că podul ține la încărcarea maximă. De parcă chestiile astea ar fi așa, opționale. Vedem dacă merge și cu linie de tramvai, dacă nu ține, o dăm jos și renunțăm. Sau mai facem un act adițional ca să consolidăm podul, cât să țină și tramvaiul.

Oprescu a preluat și el, din zbor, scuza: „Nu vreau să mă grăbesc să tai panglica inagurală până nu sunt absolut sigur că cei care vor circula pe acest pasaj vor fi în deplină siguranță. Nu vreau să fac rabat de la nici o cerință a specialiștilor”. Să moară specialistu, punem pariu că după câteva luni de la inaugurare se strică (măcar) asfaltul?

Cică podul va fi dotat cu senzori de avertizare seismică (plus panouri de avertizare), legați direct la Institutul de Fizică a Pământului, la domnul Mărmureanu la birou. Dacă se întâmplă să fiți cu mașina pe pod și se întâmplă să funcționeze și panoul de informare, aveți timp 30 de secunde să abandonați mașina și să vă țineți bine de stâlpii podului.

Mărmureanu a ținut și el să adauge cămasura este absolut necesară”, dând exemplu „recentele evenimente din Japonia unde, datorită unor sisteme similare deja implementate, au fost salvate mii de vieti”.

Și-am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea senzorilor de cutremur cocoțați pe Pasajul Basarab!

Etichete: , , ,

3 comentarii la “Binecuvântat de Mărmureanu” Subscribe

  1. Gilbert 29/03/2011 at 02:02 #

    Mda, mare noroc mai au românii cu dl. Mărmureanu… Sper sa nu ni-l fure japonezii.

    • Dollo 29/03/2011 at 09:24 #

      Nu putem decat sa ne rugam pentru sanatatea lui 😉

  2. Gilbert 29/03/2011 at 09:46 #

    Aşa e. Vorba aia: cine n-are, să-l cumpere; cine-l are, să-l preţuiască!

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Restul de 60% e tăcere

deget

Portret colectiv al celor 60% absenți de la vot: Vine inspecția sanitară și o întreabă pe asistentă dacă anumite aparate de pe care trebuie să ia probe sunt dezinfectate. Asistenta zice că nu, că nu a avut timp. Inspectorul pune mâna pe soluție, dezinfectează aparatul, ia proba și pleacă mulțumit

Suni la 112 și te sună înapoi niște ciocli

morturary

O întrebare pentru domnul Raed Arafat: ce comision primesc operatoarele de la 112 ca să le furnizeze firmelor de pompe funebre numerele de telefon ale rudelor celor decedați?

O masă cinstită la cea mai umană închisoare din lume

curte

Halden este cea mai nouă închisoare din Norvegia, a costat 250 de milioane de dolari și le oferă deținuților condiții de viață ca în libertate

Jadranska magistrala

drum4

Este motivul care ar trebui să vă ducă în Croația, drumul cel mai frumos spre o destinație care nu face decât să confirme preludiul ăsta auto, suspendat între munte și mare.

Cum a distrus Oprescu o investiție de 14 milioane de euro, deturnând 5 milioane

oprescu_telegondola

Pentru o datorie de 5 milioane de euro a RATB către Metrorex, Primăria Capitalei preferă să arunce la coș o investiție de 14 milioane de euro, parte a unui proiect mai amplu, de 35 de milioane de euro, făcut din credite externe.

Dacă ai vrea să trăiești doar atât cât poți

maini

Când mai vedeți reclame cu bătrâni râzând cu toată placa într-o lumină caldă, solară, să știți că ăia nu sunt nici români, nici la azil. Și poate nici așa bătrâni 😉