Binecuvântat de Mărmureanu

Oprescu zice că la Basarab nu s-a făcut niciun rabat de la cerințele specialiștilor. Punem pariu că asfaltul se strică după inaugurare?

Primarul Oprescu a făcut ieri o vizită la Pasajul Basarab, care ar fi trebuit inaugurat zilele astea, conform unor promisiuni mai vechi. Vizita asta n-a fost, totuși, pentru panglică, ci pentru un soi de binecuvântare seismică, pe care a primit-o Pasajul de la însuși guru Mărmureanu, care a asigurat asistența că „Pasajul Basarab, conform proiectarii, poate rezista la un cutremur de 7,5 grade”. Așa zice Mărmureanu, așa zicem și noi, cui ce-i pasă că probabil nici Mărmureanu, nici constructorii ăia n-au de unde să fie așa siguri că în caz de cutremur podul va ține sau va cădea palancă la pământ. Să nu uităm, totuși, că podul e făcut cu români, nu cu japonezi.

Dar, ca modă nu mi s-ar părea rău să fie înlocuite soboarele de preoți binecuvântători cu specialistul Mărmureanu. Se inaugurează un pod, hop și Mărmureanu să zică: „mergeți liniștiți, podul rezistă la Ț grade!”. Se inaugurează o autostradă (da, ați vrea voi!), să vină Mărmureanu s-o încerce cu paharul de țuică pe bordul mașinii. Taie Elena Udrea o panglică la Stadionul Național, vine și Mărmureanu să măsoare ecoul tocurilor doamnei Udrea în acoperișul culisabil al stadionului. Ar putea chiar să se aplice de acum, pe toate ctitoriile, o ștampilă, gen „Fabricat în România”, pe care să scrie mare cu roșu „Binecuvântat de Mărmureanu!”. La rigoare se poate strecura și un „Amin!”, discret undeva într-un colț.

Revenind la Basarab, dacă v-ați ținut respirația până în luna martie, când era programată inaugurarea, ei bine mai luați o gură de aer, deoarece constructorul spaniol cică a cerut o păsuire, pentru controale suplimentare. Adică vor să se pună și linia de tramvai plus stațiile aferente, ca să fie siguri că podul ține la încărcarea maximă. De parcă chestiile astea ar fi așa, opționale. Vedem dacă merge și cu linie de tramvai, dacă nu ține, o dăm jos și renunțăm. Sau mai facem un act adițional ca să consolidăm podul, cât să țină și tramvaiul.

Oprescu a preluat și el, din zbor, scuza: „Nu vreau să mă grăbesc să tai panglica inagurală până nu sunt absolut sigur că cei care vor circula pe acest pasaj vor fi în deplină siguranță. Nu vreau să fac rabat de la nici o cerință a specialiștilor”. Să moară specialistu, punem pariu că după câteva luni de la inaugurare se strică (măcar) asfaltul?

Cică podul va fi dotat cu senzori de avertizare seismică (plus panouri de avertizare), legați direct la Institutul de Fizică a Pământului, la domnul Mărmureanu la birou. Dacă se întâmplă să fiți cu mașina pe pod și se întâmplă să funcționeze și panoul de informare, aveți timp 30 de secunde să abandonați mașina și să vă țineți bine de stâlpii podului.

Mărmureanu a ținut și el să adauge cămasura este absolut necesară”, dând exemplu „recentele evenimente din Japonia unde, datorită unor sisteme similare deja implementate, au fost salvate mii de vieti”.

Și-am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea senzorilor de cutremur cocoțați pe Pasajul Basarab!

Etichete: , , ,

3 comentarii la “Binecuvântat de Mărmureanu” Subscribe

  1. Gilbert 29/03/2011 at 02:02 #

    Mda, mare noroc mai au românii cu dl. Mărmureanu… Sper sa nu ni-l fure japonezii.

    • Dollo 29/03/2011 at 09:24 #

      Nu putem decat sa ne rugam pentru sanatatea lui 😉

  2. Gilbert 29/03/2011 at 09:46 #

    Aşa e. Vorba aia: cine n-are, să-l cumpere; cine-l are, să-l preţuiască!

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Turism nemţesc în Transilvania: “Adevărata Românie poate fi descoperită numai la sat”

Casutele de vacanta ale lui Jonas din Valea Verde

„Pupă-mă-n fund şi rămâi sănătos!”, salutul medieval inedit al sighisorenilor, a provocat, in epoca, indignarea Vienei, iar azi le smulge zambetele turistilor straini

De ce nu s-a surpat Bucureștiul când „ne-a făcut Ceaușescu” metroul

metrou5

Pentru că pe vremea aia s-au folosit mulți mineri cu târnăcoape, care au săpat cu grijă tuneluri, pentru că specialiștii de atunci și-au făcut doctoratele pe bune la metrou, nu plagiindu-i pe alții, și chiar și atunci au existat tasări de teren.

Ziua 7: Facerea de bine e ca recensământul fără CNP

Cuvantul recenzorului de la blocul meu

Azi am recenzat prin telefon o persoană care se afla la coadă la moaștele sfântului x. CNP-ul încă era facultativ.

Maidanezul antrenat să fie Saint Bernard

Codruț și nepotul lui, Vasile

Codruț a fost cules de pe străzile din Craiova, în 2004, și a devenit azi unicul maidanez cu atestat de câine de căutare și salvare din dărâmături. O performanță la care ajung maximum 10% din câinii de rasă la nivel internațional.

Hai păpușă sexoasă, bagă!

primaria

Primele victime ale poziționării USR împotriva modificării Constituției sunt propriii consilieri generali din București, hărțuiți grobian de consilierii PSD pe tema „cuplurilor de același gen”. Famiglia tradițională PSD de la Primăria Capitalei îi hărțuiește pe copiii adoptați ai cuplului bisexual USR

Nu sunt dezamăgit de România, pentru că nu m-am lăsat amăgit

Camil Petrescu fiul

Camil Petrescu fiul, despre cum se vede România de peste ocean și din mijlocul Bucureștiului. De ce a plecat acum 43 de ani, de ce s-a întors azi și de ce ar mai pleca o dată, dacă ar avea iar 22 de ani. Despre salamul cu soia de New York.