Binecuvântat de Mărmureanu

Oprescu zice că la Basarab nu s-a făcut niciun rabat de la cerințele specialiștilor. Punem pariu că asfaltul se strică după inaugurare?

Primarul Oprescu a făcut ieri o vizită la Pasajul Basarab, care ar fi trebuit inaugurat zilele astea, conform unor promisiuni mai vechi. Vizita asta n-a fost, totuși, pentru panglică, ci pentru un soi de binecuvântare seismică, pe care a primit-o Pasajul de la însuși guru Mărmureanu, care a asigurat asistența că „Pasajul Basarab, conform proiectarii, poate rezista la un cutremur de 7,5 grade”. Așa zice Mărmureanu, așa zicem și noi, cui ce-i pasă că probabil nici Mărmureanu, nici constructorii ăia n-au de unde să fie așa siguri că în caz de cutremur podul va ține sau va cădea palancă la pământ. Să nu uităm, totuși, că podul e făcut cu români, nu cu japonezi.

Dar, ca modă nu mi s-ar părea rău să fie înlocuite soboarele de preoți binecuvântători cu specialistul Mărmureanu. Se inaugurează un pod, hop și Mărmureanu să zică: „mergeți liniștiți, podul rezistă la Ț grade!”. Se inaugurează o autostradă (da, ați vrea voi!), să vină Mărmureanu s-o încerce cu paharul de țuică pe bordul mașinii. Taie Elena Udrea o panglică la Stadionul Național, vine și Mărmureanu să măsoare ecoul tocurilor doamnei Udrea în acoperișul culisabil al stadionului. Ar putea chiar să se aplice de acum, pe toate ctitoriile, o ștampilă, gen „Fabricat în România”, pe care să scrie mare cu roșu „Binecuvântat de Mărmureanu!”. La rigoare se poate strecura și un „Amin!”, discret undeva într-un colț.

Revenind la Basarab, dacă v-ați ținut respirația până în luna martie, când era programată inaugurarea, ei bine mai luați o gură de aer, deoarece constructorul spaniol cică a cerut o păsuire, pentru controale suplimentare. Adică vor să se pună și linia de tramvai plus stațiile aferente, ca să fie siguri că podul ține la încărcarea maximă. De parcă chestiile astea ar fi așa, opționale. Vedem dacă merge și cu linie de tramvai, dacă nu ține, o dăm jos și renunțăm. Sau mai facem un act adițional ca să consolidăm podul, cât să țină și tramvaiul.

Oprescu a preluat și el, din zbor, scuza: „Nu vreau să mă grăbesc să tai panglica inagurală până nu sunt absolut sigur că cei care vor circula pe acest pasaj vor fi în deplină siguranță. Nu vreau să fac rabat de la nici o cerință a specialiștilor”. Să moară specialistu, punem pariu că după câteva luni de la inaugurare se strică (măcar) asfaltul?

Cică podul va fi dotat cu senzori de avertizare seismică (plus panouri de avertizare), legați direct la Institutul de Fizică a Pământului, la domnul Mărmureanu la birou. Dacă se întâmplă să fiți cu mașina pe pod și se întâmplă să funcționeze și panoul de informare, aveți timp 30 de secunde să abandonați mașina și să vă țineți bine de stâlpii podului.

Mărmureanu a ținut și el să adauge cămasura este absolut necesară”, dând exemplu „recentele evenimente din Japonia unde, datorită unor sisteme similare deja implementate, au fost salvate mii de vieti”.

Și-am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea senzorilor de cutremur cocoțați pe Pasajul Basarab!

Etichete: , , ,

3 comentarii la “Binecuvântat de Mărmureanu” Subscribe

  1. Gilbert 29/03/2011 at 02:02 #

    Mda, mare noroc mai au românii cu dl. Mărmureanu… Sper sa nu ni-l fure japonezii.

    • Dollo 29/03/2011 at 09:24 #

      Nu putem decat sa ne rugam pentru sanatatea lui 😉

  2. Gilbert 29/03/2011 at 09:46 #

    Aşa e. Vorba aia: cine n-are, să-l cumpere; cine-l are, să-l preţuiască!

Lasă un comentariu

Oldies but goldies

Maidanezul antrenat să fie Saint Bernard

Codruț și nepotul lui, Vasile

Codruț a fost cules de pe străzile din Craiova, în 2004, și a devenit azi unicul maidanez cu atestat de câine de căutare și salvare din dărâmături. O performanță la care ajung maximum 10% din câinii de rasă la nivel internațional.

De ce nu plecăm din România

Mâini de români - copiii culegători de afine din Pasul Prislop

Dacă despre curajul și nerăbdarea celor care pleacă s-a tot scris, teama, lenea, sentimentalismul și, de ce nu, curajul de a rămâne al celorlalți a fost lăsat în umbră.

Cât valorează un om? Dar după moarte?

sidonia cu geo bogza si miron

Cum am descoperit-o pe Sidonia Drăgușanu – scriitoare, ziarist freelancer în timpul războiului, activistă feministă, sfătuitoarea doamnelor, prietena domnilor – deși o uitase toată lumea, inclusiv Uniunea Scriitorilor

Strâns uniți în jurul SRI, întru salvarea planetară a Internetului

dumbrava-cosmoiu

Cum se derulează o ședință în Parlamentul României, în care SRI încearcă și reușește să impună o lege abuzivă, iar deputații se fac că se opun.

Fatalismul mioritic se tratează cu drujba

diana

Vă mai amintiți că în Drumul Taberei începuse construcția unei noi linii de metrou? Asta e povestea oamenilor care i-au împins liniile și peroanele mai pe mijlocul bulevardului, ca să nu le afecteze pomii.

Bolivia: cocaleros, cholitas, sărăcie și frumusețe cât cuprinde

20180320_141433

Frunze de coca amare și politică dulce, socialistă. Bolivia și oamenii ei.