Dragă ING, nu mai minți

ING Bank își tratează clienții vechi cu sictir, și pe cei viitori cu promisiuni.

ing

Cred că sunt mai mult de zece ani de când sunt clienta ING. Mi-am deschis contul în anul în care am făcut asigurarea de viață, zisă și pensie privată, la care am renunțat patru ani mai târziu, când mi-am dat seama că era o țeapă. Dar cu contul am rămas, unul din principalele motive fiind acela că mă acomodasem atât de bine cu online banking-ul lor încât devenise o componentă indispensabilă în viața mea.

Cu foarte mici excepții am avut o relație bună cu banca, în sensul că amândouă, și eu și ea, ne-am achitat corespunzător de îndatoriri. Anul trecut, când am aflat că pot beneficia de niște condiții favorabile dacă primesc salariul pe card la ei, le-am atras atenția că eu primeam toate veniturile mele, de mai mulți ani, pe card la ei, deci ar fi putut să-mi facă ei înșiși această ofertă, din oficiu.

Mi-au transformat atunci cardul în „card complet” cu beneficiile ce aveau să curgă din asta. La câteva luni am constatat că nu s-au ținut de cuvânt, și că mi-au luat în continuare niște comisioane, deși nu trebuia, le-am atras iar atenția, și-au cerut scuze, că a fost o scăpare, mi-au dat banii înapoi, am trecut peste.

De curând am devenit mai atentă la ce se întâmplă pe conturile mele (am și în euro, tot la ei) când mi-au luat comisionul de administrare al cardului în euro – aproape 15 euro. M-a usturat la lingurică, dar am citit termenii și condițiile și am zis că asta e, boieria costă.

Apoi mi-am plătit CASCO din contul meu în lei în contul în lei al brokerului, și am văzut că mi-a luat un comision pe tranzacție de 3,50 lei. Plus cei 3 lei lunar, comision pentru că folosesc online banking. M-am înfuriat, pentru că tocmai citisem reclama la cardul complet, dacă-ți „parchezi” salariul la ei, și acolo scria clar că:

ing2

Plus online banking gratuit. Deci eu, veterană într-ale parcatului salariul la ei în curte nu beneficiam de „noile” oferte.

Pe 12 iunie am pus mâna pe tastatură și am scris la contact@ing.ro, de unde aproape instant am primit următorul mesaj:

 

Stimata doamna/Stimate domn,


Va multumim pentru mesajul transmis! Stim ca timpul dumneavoastra este important si ne cerem anticipat scuze pentru intarzierea cu care vom raspunde. Va asiguram ca depunem toate eforturile pentru a diminua timpul de asteptare.

De asemenea, puteti afla informatii despre produsele si serviciile ING Bank accesand pagina de internet www.ing.ro sau in ING Office.

Va multumim pentru intelegere si suport!

Echipa ING Bank

OK, am zis, or fi oamenii ocupați, o să constate ei greșeala și or să mă sune, ca și data trecută, ca să se scuze și să-mi dea banii înapoi. N-am primit, însă, niciun răspuns, nici în ziua de azi, 17 iunie. Când am bătut un drum special pentru asta la ING-ul meu de cartier, care mi-a deschis și contul în urmă cu hăt, zece ani.

Aici, o atmosferă similară cu sictirul online, doar că avea față umană. Duduia de la unul dintre birouri, cu nasul înfipt în ecranul computerului, n-a catadicsit nici măcar să ridice ochii la noi – două cliente care intrasem în același timp în sucursala ei – darmite să ne dea și bună ziua. Așa că am zis eu tare cât și pentru doamna cealaltă, care părea mai timorată:

– Bună ziua!

Duduia și-a luat seama și ne-a întrebat ce dorim. Când mi-a venit rândul am întrebat dacă am card complet sau n-am, și dacă am (că s-a dovedit că aveam), de ce nu beneficiez de condițiile cu care se laudă ei la potențialii clienți noi?

– Aaa, zice, păi condițiile astea se aplică doar la conturile nou create…

– Și noi ăștia vechi nu beneficiem de ele?, întreb

– Păi… de la 1 iulie…

– Unde scrie? Nu trebuia să-mi zică și mie cineva asta?

– Ba da, trebuia să fi fost notificată deja

– Și de ce nu am fost?

– Nu știu, întrebați și dumneavoastră la relații clienți.

– Păi am venit la dumneavoastră, sucursala care mi-a făcut contul, tocmai pentru că la reclamația făcută pe contact@ing.ro nu răspunde nimeni. În cât timp răspundeți dumneavoastră la o sesizare, de regulă?

– Nu știu.

Bun, am lămurit că duduia nu știa prea multe, am trecut la online banking. De ce la mine e contra cost, și în oferta card complet e gratis? Zice:

– Păi dumneavoastră aveți online banking cu token, oferta gratis e cu SMS.

– Și nu e tot online banking?

– Ba da, dar tokenul presupune un cost de administrare.

– Serios, aparatul ăla chinezesc primit acum zece ani în custodie nu s-a amortizat nici acum? Măi să fie!

Eram precum iepurașul fără șapcă din pădure, cum o dădeam, banii mei nu erau buni, pentru că eram deja clientă. M-am simțit ca atunci când Orange mă trata cu sictir, pentru că eram abonat captiv. Am plecat nervoasă de la ING, ceea ce m-a făcut să mă gândesc serios că orice relație mai veche de un deceniu cu o instituție din România (fie ea fiica uneia din afară) trebuie întreruptă când instituția ajunge să te trateze ca pe un fraier.

Verificând căsuța de mesaje de pe online banking constat și că ultima notificare primită de la ei a fost în aprilie, când „dorim sa va informam ca datele dumneavoastra personale si cele tranzactionale vor fi prelucrate de catre ING Bank. Aceasta prelucrare se va face cu scopul de a intelege mai bine aceste date si va asiguram ca nu vor fi comunicate unei terte parti. Acordul dumneavostra referitor la aceasta prelucrare poate fi exprimat prin vizitarea paginii dedicate ofertelor comerciale din cadrul ING Home’Bank.” Dacă nu-mi convine sunt anunțată că pot să le scriu pe, ați ghicit, contact@ing.ro.

Așadar, acestea fiind scrise, mă gândesc serios să-mi mut catrafusele de la ING Bank. Nu am bani mulți în cont, dar câtă vreme muncesc și primesc niște bani lunar, vreau să beneficiez de niște servicii corecte pentru ei. Am acesată pretenție absurdă.

Aștept sugestii, ce bănci îmi recomandați? Exclus Volksbank, pentru că se știe relația mea cu ei.

EPILOG, 18 iunie: Am primit un telefon de la ING, prin care și-au cerut scuze pentru situație, ba chiar s-au oferit să-mi dea înapoi cei 3,51 lei percepuți ca și comision de transfer. Am întrebat de ce vor să îmi dea banii înapoi, dacă totuși ei au fost percepuți legal? Au zis că „în semn de prietenie”, că vor să-mi arate că nu sunt chiar așa cum cred eu. Că într-adevăr poate că nu au avut grijă să mă informeze la timp despre noul produs, că nici la reclamații nu reușesc să răspundă prea rapid, că primesc foarte multe mesaje, cărora se străduiesc să le facă față, și că de la 1 iulie voi beneficia și eu, ca și clienții noi, de minunatele condiții oferite de cardul complet.

Le-am zis că nu e cazul să ne „împrietenim” așa de tare pentru 3,51 lei, că pe mine m-a deranjat situația de principiu, nu cuantumul comisionului, așa că într-o oarecare măsură ne-am lămurit. Să vedem mai departe. Doamna cu care am vorbit a zis că pot să le scriu dacă mai am nelămuriri sau alte sesizări. Dat fiind că răspund greu la mesajele online, o să mă semnez la viitoarele reclamații cu „Dollo zice bine” și cu link către blog, ca să fiu sigură că le captez atenția 😉

Oricum, vă mulțumesc și vouă, celor care mi-ați dat sfaturi, din ele am înțeles că din păcate situația serviciilor bancare e generalizată, de aia poate e bine ca fiecare, atunci când are o neplăcere, să facă un pic de deranj sau chiar să se mute la altă bancă. Depinde și de noi ca ei să ne ofere servicii mai bune.

Etichete: , , , , , ,

36 comentarii la “Dragă ING, nu mai minți” Subscribe

  1. alex 11/08/2016 at 09:46 #

    SK= silent key = adio. E din radioamatorism. Subtil……

  2. subscriu 12/09/2016 at 14:16 #

    ING te fura subtil la orice miscare,mai ales la partea cu homebanking.Si mai ales daca optezi pentru conturi cu moneda internationala,mare atentie.

  3. Radu Pop 05/10/2016 at 18:44 #

    Sunt client ing de o buna vreme. Sunt revoltat de starea de mizerie din filialele Cluj si Arad.Cred ca cea mai murdara gara din tara este mai curata decat holurile cu bancomate ale acestor filiale. Tastaturile multimatelor sunt imbacsite de tot feluri de scursori si de multe ori nu functioneaza din acest motiv. Daca sunt doua bancomate pe un hol, in unul din zece cazuri,unul dintre ele nu functioneaza. Ce sa mai spunem de bancomatele care au efectuat operatii in valuta si acum au disparut. Oricum, daca voiai sa retragi o suma mai mare de la bancomat te trezeai cu un purcoi de bancnote de 10 sau 20 de EUR pe care apoi trebuia sa-i transporti cu valiza. Mai rau decat pe centura Bucurestilor !
    De dobanzi si comisioane nici nu vorbesc pentru ca, oricum sunt luat de dobitoc deschizand cont la ING.
    Banca olandeza ING s-a adaptat total in Romania. S-a romanizat perfect !
    Mergeti asa inainte, va doresc succes dar fara mine.

    Radu Pop
    Filiala ING Cipariu, Cluj

    • mihai 06/10/2016 at 07:51 #

      Despre starea de mizerie, dă-le telefon și plânge-te. Office-urile sunt francize administrate independent, însă folosesc imaginea băncii iar banca ține la imaginea ei. Plânge-te, să afle că francizații îi strică imaginea.

      În ceea ce privește centura Bucureștilor, să știi că circul ocazional pe ea dar n-am văzut niciun fel de bancomat, necum vreunul care să elibereze euro! De fapt, în afara bancomatelor ING, doar la BCR am mai văzut bancomat de euro în România. Și ăla era în Piața Universității… Nu cred că plângerea ta despre lipsa bancnotelor euro mari în bancomatele unei țări non-euro este întemeiată.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Dragă ING, nu mai minți | România curată - 10/05/2016

    […] sursa: dollo.ro […]

Lasă un comentariu

Anunță-mă prin email când apar comentarii noi.
Te poti abona si fara sa comentezi.

Oldies but goldies

Ziua presei: Cum pui pe butuci o publicație

free press

Îi interzici secțiunea cea mai profitabilă, sub pretextul săvârșirii unei infracțiuni, apoi tărăgănezi ancheta penală și procesul până când concurența îi ia locul. La final nici nu mai contează verdictul judecătorului. Se întâmplă în România.

Ce bucurie aș vrea eu să-mi facă Volksbank

bucurie

Banca pe care au dat-o mii de clienți în judecată oferă trei „lozuri” de câte 1000 de euro pentru satisfacerea unor bucurii omenești. Bucuria mea de client ar fi să-mi achit mai repede creditul la ei și să nu-i mai calc pragul niciodată.

Secretul Rozaliei din Criţ: “Ne-a ferit Dumnezeu de emigrare aicea, că avem mult de lucru”

Minunata ciorba ardeleneasca a adunat Europa la aceasi masa

Cu timpul oamenii au constatat că activităţi pe care noi le considerăm plictisitoare, pentru că le facem zi de zi, pot fi vândute foarte bine străinilor, care nu le-au văzut niciodată

Ziua 7: Facerea de bine e ca recensământul fără CNP

Cuvantul recenzorului de la blocul meu

Azi am recenzat prin telefon o persoană care se afla la coadă la moaștele sfântului x. CNP-ul încă era facultativ.

Doctorul cu 2000 de pacienţi şi 350 de oi

doctorul

Medicul Emil Crişan a făcut medicina de drag, dar a moştenit şi dragostea de animale de la strămoşii săi, aşa că azi îşi împarte priceperea între oameni şi animale.

Scrisoarea pe care n-a mai primit-o Eugen Ionescu

dosarul-profesorul

Povestea profesorului Ion Nițulescu – un „element dușmănos” față de orânduirea socialistă – și a delatorilor săi, dintre care numai securistul șef mai trăiește azi bine mersi, măncându-și pensia într-o vilă somptuoasă chiar în satul natal al victimei sale