Cred că sunt mai mult de zece ani de când sunt clienta ING. Mi-am deschis contul în anul în care am făcut asigurarea de viață, zisă și pensie privată, la care am renunțat patru ani mai târziu, când mi-am dat seama că era o țeapă. Dar cu contul am rămas, unul din principalele motive fiind acela că mă acomodasem atât de bine cu online banking-ul lor încât devenise o componentă indispensabilă în viața mea.
Cu foarte mici excepții am avut o relație bună cu banca, în sensul că amândouă, și eu și ea, ne-am achitat corespunzător de îndatoriri. Anul trecut, când am aflat că pot beneficia de niște condiții favorabile dacă primesc salariul pe card la ei, le-am atras atenția că eu primeam toate veniturile mele, de mai mulți ani, pe card la ei, deci ar fi putut să-mi facă ei înșiși această ofertă, din oficiu.
Mi-au transformat atunci cardul în „card complet” cu beneficiile ce aveau să curgă din asta. La câteva luni am constatat că nu s-au ținut de cuvânt, și că mi-au luat în continuare niște comisioane, deși nu trebuia, le-am atras iar atenția, și-au cerut scuze, că a fost o scăpare, mi-au dat banii înapoi, am trecut peste.
De curând am devenit mai atentă la ce se întâmplă pe conturile mele (am și în euro, tot la ei) când mi-au luat comisionul de administrare al cardului în euro – aproape 15 euro. M-a usturat la lingurică, dar am citit termenii și condițiile și am zis că asta e, boieria costă.
Apoi mi-am plătit CASCO din contul meu în lei în contul în lei al brokerului, și am văzut că mi-a luat un comision pe tranzacție de 3,50 lei. Plus cei 3 lei lunar, comision pentru că folosesc online banking. M-am înfuriat, pentru că tocmai citisem reclama la cardul complet, dacă-ți „parchezi” salariul la ei, și acolo scria clar că:
Plus online banking gratuit. Deci eu, veterană într-ale parcatului salariul la ei în curte nu beneficiam de „noile” oferte.
Pe 12 iunie am pus mâna pe tastatură și am scris la contact@ing.ro, de unde aproape instant am primit următorul mesaj:
Stimata doamna/Stimate domn,
Va multumim pentru mesajul transmis! Stim ca timpul dumneavoastra este important si ne cerem anticipat scuze pentru intarzierea cu care vom raspunde. Va asiguram ca depunem toate eforturile pentru a diminua timpul de asteptare.
De asemenea, puteti afla informatii despre produsele si serviciile ING Bank accesand pagina de internet www.ing.ro sau in ING Office.
Va multumim pentru intelegere si suport!
Echipa ING Bank
OK, am zis, or fi oamenii ocupați, o să constate ei greșeala și or să mă sune, ca și data trecută, ca să se scuze și să-mi dea banii înapoi. N-am primit, însă, niciun răspuns, nici în ziua de azi, 17 iunie. Când am bătut un drum special pentru asta la ING-ul meu de cartier, care mi-a deschis și contul în urmă cu hăt, zece ani.
Aici, o atmosferă similară cu sictirul online, doar că avea față umană. Duduia de la unul dintre birouri, cu nasul înfipt în ecranul computerului, n-a catadicsit nici măcar să ridice ochii la noi – două cliente care intrasem în același timp în sucursala ei – darmite să ne dea și bună ziua. Așa că am zis eu tare cât și pentru doamna cealaltă, care părea mai timorată:
– Bună ziua!
Duduia și-a luat seama și ne-a întrebat ce dorim. Când mi-a venit rândul am întrebat dacă am card complet sau n-am, și dacă am (că s-a dovedit că aveam), de ce nu beneficiez de condițiile cu care se laudă ei la potențialii clienți noi?
– Aaa, zice, păi condițiile astea se aplică doar la conturile nou create…
– Și noi ăștia vechi nu beneficiem de ele?, întreb
– Păi… de la 1 iulie…
– Unde scrie? Nu trebuia să-mi zică și mie cineva asta?
– Ba da, trebuia să fi fost notificată deja
– Și de ce nu am fost?
– Nu știu, întrebați și dumneavoastră la relații clienți.
– Păi am venit la dumneavoastră, sucursala care mi-a făcut contul, tocmai pentru că la reclamația făcută pe contact@ing.ro nu răspunde nimeni. În cât timp răspundeți dumneavoastră la o sesizare, de regulă?
– Nu știu.
Bun, am lămurit că duduia nu știa prea multe, am trecut la online banking. De ce la mine e contra cost, și în oferta card complet e gratis? Zice:
– Păi dumneavoastră aveți online banking cu token, oferta gratis e cu SMS.
– Și nu e tot online banking?
– Ba da, dar tokenul presupune un cost de administrare.
– Serios, aparatul ăla chinezesc primit acum zece ani în custodie nu s-a amortizat nici acum? Măi să fie!
Eram precum iepurașul fără șapcă din pădure, cum o dădeam, banii mei nu erau buni, pentru că eram deja clientă. M-am simțit ca atunci când Orange mă trata cu sictir, pentru că eram abonat captiv. Am plecat nervoasă de la ING, ceea ce m-a făcut să mă gândesc serios că orice relație mai veche de un deceniu cu o instituție din România (fie ea fiica uneia din afară) trebuie întreruptă când instituția ajunge să te trateze ca pe un fraier.
Verificând căsuța de mesaje de pe online banking constat și că ultima notificare primită de la ei a fost în aprilie, când „dorim sa va informam ca datele dumneavoastra personale si cele tranzactionale vor fi prelucrate de catre ING Bank. Aceasta prelucrare se va face cu scopul de a intelege mai bine aceste date si va asiguram ca nu vor fi comunicate unei terte parti. Acordul dumneavostra referitor la aceasta prelucrare poate fi exprimat prin vizitarea paginii dedicate ofertelor comerciale din cadrul ING Home’Bank.” Dacă nu-mi convine sunt anunțată că pot să le scriu pe, ați ghicit, contact@ing.ro.
Așadar, acestea fiind scrise, mă gândesc serios să-mi mut catrafusele de la ING Bank. Nu am bani mulți în cont, dar câtă vreme muncesc și primesc niște bani lunar, vreau să beneficiez de niște servicii corecte pentru ei. Am acesată pretenție absurdă.
Aștept sugestii, ce bănci îmi recomandați? Exclus Volksbank, pentru că se știe relația mea cu ei.
EPILOG, 18 iunie: Am primit un telefon de la ING, prin care și-au cerut scuze pentru situație, ba chiar s-au oferit să-mi dea înapoi cei 3,51 lei percepuți ca și comision de transfer. Am întrebat de ce vor să îmi dea banii înapoi, dacă totuși ei au fost percepuți legal? Au zis că „în semn de prietenie”, că vor să-mi arate că nu sunt chiar așa cum cred eu. Că într-adevăr poate că nu au avut grijă să mă informeze la timp despre noul produs, că nici la reclamații nu reușesc să răspundă prea rapid, că primesc foarte multe mesaje, cărora se străduiesc să le facă față, și că de la 1 iulie voi beneficia și eu, ca și clienții noi, de minunatele condiții oferite de cardul complet.
Le-am zis că nu e cazul să ne „împrietenim” așa de tare pentru 3,51 lei, că pe mine m-a deranjat situația de principiu, nu cuantumul comisionului, așa că într-o oarecare măsură ne-am lămurit. Să vedem mai departe. Doamna cu care am vorbit a zis că pot să le scriu dacă mai am nelămuriri sau alte sesizări. Dat fiind că răspund greu la mesajele online, o să mă semnez la viitoarele reclamații cu „Dollo zice bine” și cu link către blog, ca să fiu sigură că le captez atenția 😉
Oricum, vă mulțumesc și vouă, celor care mi-ați dat sfaturi, din ele am înțeles că din păcate situația serviciilor bancare e generalizată, de aia poate e bine ca fiecare, atunci când are o neplăcere, să facă un pic de deranj sau chiar să se mute la altă bancă. Depinde și de noi ca ei să ne ofere servicii mai bune.
Garanti Bank! Eu sunt foarte multumita de ei, am cardul de salariu( de pensie, mai de curand), comisioane mici, on-line-ul functioneaza bine, descoperit de cont fara limita de varsta pentru a-l achita…..
Eu am card Student la ING (deși am terminat demult) și am 0 comisioane pe orice la contul în lei (inclusiv token free :D). Oare după ce o să-mi expire cardul (valabil încă vreo 3 ani), o să-mi facă și mie surprize din astea ca ție?
ps și ontopic: am un prieten care e foarte mulțumit de Transilvania, după ce a schimbat mai multe bănci.
Eu va recomand CEC Bank.
Nu, nu va ajuta cu nimic. Dar, dupa o perioada, veti privi cu alti ochi Ing si poate va veti simti mai bine. 🙂
transilvania
Eu tot la ING sunt si sunt multumit pentru moment. Asta fiindca am vazut si mai rau – de bancile grecesti sa va feriti (Banca Romaneasca, Credit Europe – de BancP(r)ost nici nu mai zic).
Relatia cu Garanti este so, so – ca si la restul bancilor depinde de online (care merge okay) dar si de sucursala locala.
De obicei acolo iti rezolvi problemele si daca lumea e imbufnata, degeaba e banca laudata…
Sa nu uit – daca ai cont in valuta, mare atentie la comisioane. Sunt multe banci la noi care percep comisoane procesti la incasari valutare inclusiv SWIFT asta desi repet, e incasare.
Banci
La ing am avut card si am vrut sa imi pun niste bani in cont si culmea nu aveau caserie la tineretului si ma duc la dracu in praznic sa-i pun am zis pas am inchis cardu,De cec sa te feresti preturi maricele 2,50 cont curent si virare bani intr-un alt cont din romania 4,50 iar pentru deschiderea si in inchiderea contului iti trebuie o semnatura magica de la un nene care pur si simplu se uita in calculator cica director de operatiuni si vro 2 ore de asteptare,bcr o banca mhh asa cu preturi mari similare cu brd,si asa,brd o banca scumpa parca zici ca e VIP cont curent 4,50 si virarea unei sume de bani intr-un alt cont din romania 9 lei,la Transilvania am vrut sa imi fac un credit de consum si am sunato pe individa si sa o intreb daca ma incadrez si imi cascaca la telefon si iam spus la revedere si somn placut.Acuma am la libra cont gratuit pe viata,imi place ca nu nu am comisioane de administrare pe luna libra free online+mobile banking,in internet bankig pot sa vorbesc pe chat cu operatoare online daca am vro nelamurire cu vrun serviciu,dezavantaje un numar redus de sucursale si se bazeaza pe bacomatele lu euronet romania si ar mai fi un dezavataj ca daca vreau sa imi iau indemnizatia de handicap nu au conventi de virare cu dgaspc si nu am primit nici un raspuns de vro 2 saptamani.
Telefonie mobila.
Connex apoi Vodafone fan inrait plateam vro 100 lei pe luna acu 7 ani si nu aveam semnal la tele fon in casa la tara si mau tratat cu dosu pana lam reziliat
Cosmote semnal bun,pret bun la inceput apoi scumpirea extraoptiunilor seviciu prepaid.
Digi mobil acoperire la tara in roaming national cu vodafone siua mai rezolvat intre timp din problemele cu acoperirea,preturi la abonament decent 2 euro pe luna in roaming national 100mb si nelimitat in reteaua lor proprie da ies afara din casa vreau sa stau pe net ,multumit pentru ce imi ofera si plus ca stiam de la bun inceput despre ce ie vorba.
PS”niciodata nu mai pune suflet pe brand ca sunt propri tai bani in joc,eu unu mi-am invatat lectia chiar daca am 27 ani si la haine prefer calitatea in detrimentul marci,iar daca gasesc haine de calitate buna la sh si pret bun le cumpar .
Sper ca te-am ajutat cu ponturile mele
O seara buna !
Personal sunt foarte mulțumită de ING. Mi-am făcut cont acum 4 ani, când nu aveam salariul pe card și când (încă) nu aveau aproape niciun comision. De acum 3 ani și ceva îmi intră și salariul.
Partea cu token-ul așa e. 3 lei pe lună și ți-l înlocuiește fără să plătești. După ce au introdus și varianta cu parolă (anul trecut cândva), am renunțat imediat la token așa că nu mai plătesc niciun comision.
A existat și există în continuare și comision (2,51, respectiv 3.51 lei) pentru tranzacții în lei (mai puțin la plata facturilor) în funcție de titularul contului și banca la care îl avea. Într-adevăr de la 1 iulie viitor or să dispară cu totul comisionele pentru tranzacțiile în lei. Reclamă pe care o fac ei momentan e falsă în același sens în care sunt toate care au tot felul de steluțe pe care nu ți le arată din prima.
Conturile în euro sunt cu totul altă treabă și, din păcate, nu cred că o să dispară prea curând comisioanele de acolo.
Ce povestești tu că au uitat că nu trebuia să-ți ia niște bani, e aiurea într-adevăr, dar măcar te-au rezolvat.
Pe mine m-a atras de la început partea cu selfbank-ul. Altfel, de-alungul timpului, m-au rezolvat relativ repede și fără costuri în două spețe: plătit o factură într-un cont de client greșit și scos bani de la un bancomat stricat.
Personal, fiind în situația de a face un credit, am sperat că nu e nevoie să mă mut de la ING și m-am bucurat că așa a fost. A fost o competiție foarte strânsă cu Banca Transilvania.
Partea cu oamenii de la oficiu, mi se pare că ține cu totul de noroc. Indivizii de la oficiul la care am fost aproape 4 ani mi s-au părut cam toți tontovani, deși nu neapărat rău intenționați. De când cu creditul, m-am mutat la un alt oficiu, unde am găsit o tipă de care chiar mi-a plăcut pentru că s-a preocupat să-mi explice niște chestii și să mă ajute pe bune.
Prin urmare, nu văd motive chiar grave să te muți în altă parte, dar dacă ții neapărat poți să încerci la BT, care mai nou e cam singura bancă care nu are comisioane aproape deloc dacă nu ai salariul la ei. Singura chestie idioată, căci evident trebuie să fie una, este că au comision pentru încasări, ceea ce mi se pare cu totul absurd.
Altfel, te-aș sfătui, ca să fii sigură, să-ți faci un tabel cu toate comisioane, facilitățile și condițiile de la băncile mai importante, ca să iei o decizie în cunoștiință de cauză.
Iti recomand cu mare incredere contul PRIMUS de la Banca Feroviara. Stiu ca banca poate nu-ti este cunoscuta, deoarece este inca una mica, insa este o banca cu capital 100% romanesc, isi trateaza clientii foarte bine, iar contul asta e super tare!
Eu mi-am deschis cont la ei acum 1 an si, pe langa comisioanele 0 la deschidere, administrare (cont si card) si la cumparaturile facute cu cardul, am gratuit si Internet Banking, si Mobile Banking. In plus, au si o chestie foarte misto prin care acumulez niste puncte bonus (mile) cu care am reduceri pe booking sau la bilete de calatorii 🙂 Totusi, pentru ca e o banca mica si nu are sucursale in toata tara, are parteneriat cu CEC Bank-ul, iar astfel toate ATM-urile CEC pot fi folosite exact ca ATM-urile proprii, peste tot.
Merita incercat 🙂
Esti sigura ca nu ai primit de la ING nimic legat de treaba asta? Eu am mail de la ei trimis in 20 Aprilie cu subiect ” ING are o veste buna pe ziua de azi”, in care se face prezentarea noilor facilitati „card complet” si se mentioneaza clar ca intra in vigoare de la 1 iulie. Plus de asta pe site-ul lor la butonul de „taxe si comisioane” sunt explicate pentru fiecare tip de client (vechi sau nou) care sunt diferentele de taxe si comisioane si cand vor intra in vigoare pentru fiecare.
Faptul ca au facut genul acesta de lansare in care cateva luni doar cei noi beneficiaza de avantajele astea este intr-adevar nu foarte frumos, dar nu au mintit niciodata despre cum si cand se va intampla modificarea