Schimb furnizor de energie, aștept Hidroelectrica

Cum mă împinge ENEL de la spate să devin și eu o „fată deșteaptă din energie”, abonându-mă aproape cu de-a sila la cea mai profitabilă companie de stat - Hidroelectrica. E drept că Hidroelectrica habar n-are că urmează să-mi furnizeze curent, că n-a reușit nimeni să afle dacă le deschide cineva emailurile :)

Cete de cetățeni turmentați asistă prostiți la ping-pong-ul de bășici umede emise de câteva săptămâni de autoritățile competente pe subiectul liberalizării pieței de energie. Cei mai mulți doar asistă, nedumeriți, dar destui s-au lăsat convinși de urgența de a-și schimba furnizorul, de teama celor 10-15 lei în plus plătiți la factură, așa încât au apărut cozile la ghișeele ENEL și timpii de așteptare de zeci de minute la roboții telefonici ai marilor furnizori de energie.

Ca una care a mai trăit asta (trecerea la piața concurențială în 2016, apoi revenirea la aia reglementată în 2019, de bine ce mi-a fost la aia concurențială) am purces la documentarea acestei noi liberalizări cu calmul bătrânesc dat de senzația de déjà vu. Oricum vei alege și oricât de rapid o vei face, tot nu vei fi tu ăla care câștigă, așa că principalul sfat este să iei o gură de aer, să numeri până la câteva sute și să aștepți să se liniștească isteria de acum. Schimbarea furnizorului va putea fi făcută cu calm și mai târziu, când media va găsi alte subiecte acute de inflamare.

Situația de fapt: 6 milioane de fraieri în așteptarea kilowatului ieftin

Conform declarațiile recente ale ministrului energiei, România are cam opt milioane de consumatori de curent electric, din care șase milioane suntem încă rămași în piața reglementată, adică primim curent la prețul decis de stat, ăl mai mic chipurile, în timp ce două milioane de gospodării trăiesc aventura liberalizării pieței deja de mai mulți ani și fie sunt mulțumiți cu asta, fie nu-și mai bat capul dacă le-ar fi mai bine în altă parte, dat fiind prețul relativ mic al curentului, care face ca o factură medie de energie, de 100 de kw/lună, să coste cam cât o sticlă de vin mai bun, de pe raftul de sus al supermarketului. Not great, not terrible, cum ar zice un personaj celebru.

Liberalizarea pieței de energie s-a decis de mai mulți ani, dar în 2018 PSD a dat celebra Ordonanță 114 care a mai întârziat lucrurile, permițând celor care se tem de capitalismul veros să mai beneficieze de dulcele curent ieftin de stat, rămânând abonați la marii distribuitori de energie: ENEL, CEZ, Electrica, E.On, denumiți și „furnizori de ultimă instanță” adică FUI. Aceștia au acum în protofoliu pe cei șase milioane de abonați captivi, pe care îi vor prosti în următoarele luni, cel puțin, cu un preț piperat la energie, doar pentru că pot și pentru că niciuna dintre autoritățile competente nu s-a sinchisit să le dea peste degete. În continuare mă voi referi mai mult la noi cei șase milioane de consumatori reglementați, că ăia care sunt deja în piața concurențială nu trebue să facă nimic special mai departe.

De la 1 ianuarie 2021 s-a terminat și această păsuire oferită de OG 114/2018 (mă rog, s-a terminat mai devreme cu un an, prin decizia PNL, dar nu ne mai lungim și cu asta) și trebuie să ne aruncăm toți cu capul înainte în piața liberă de energie. Cele două opțiuni principale  pe care ni le oferă piața acum sunt:

  1. rămânem la furnizorul la care suntem, fără să schimbăm nimic, și vom fi taxați de furnizor cu un preț universal, mai mare cu până la 15-25% față de tariful reglementat;
  2. optăm pentru un tarif concurențial, pe piața liberă, fie oferit de același furnizor pe care-l avem, fie de un altul, tarif care poate fi mai mic decât cel universal de la pct.1, dar nu neapărat. Pentru varianta 2 trebuie depus ceva efort de documentare, dublat de unul logistic, de completat niște hârtii pentru modificarea contractului actual.

Nu e greu de imaginat ce vor face cei mai mulți dintre cele șase milioane de consumatori, nu? Asta în ciuda faptului că niciuna dintre variante nu implică vreo întrerupere de curent sau schimbare de contor. Pentru că ceea ce suntem chemați să alegem acum este doar furnizorul, nu și distribuitorul de curent. Adică alegem să cumpărăm curentul unui anumit furnizor, care poate să fie și din capătul celălalt al țării, dar pe care îl vom primi pe aceleași fire, prin același contor care va număra kilowattii, care aparțin de aceeași rețea de distribuție ca și pănă acum.

Ce înseamnă prețurile universal și concurențial

Șmecheria care îi va favoriza pe marii furnizori amintiți, care dețin grosul portofoliului de clienți din piața reglementată până acum, este acest tarif universal pe care s-au grăbit să ne treacă pe toți care nu am apucat să optăm pentru altceva până la data de 1 ianuarie 2021. Acest tarif este mai mare decât orice tarif de pe piața concurențială pe motiv că el a fost gândit ca un tarif de avarie.

De exemplu, dacă o companie de pe piața liberă dă faliment sau fuge cu banii, și își lasă abonații baltă, acei abonați vor fi preluați automat de un furnizor de ultimă instanță dintre ăștia mari (FUI), la un tarif universal. De ce e mai mare tariful universal? Pentru că, vezi doamne, când se va trezi pe cap cu niște abonați rămași orfani de furnizor, acel FUI va fi nevoit să cumpere repede curent de pe piața liberă, ca să acopere și necesarul acelor abonați. Iar acest curent cumpărat așa, de pe o zi pe alta, va fi mai scump, ca orice achiziție pripită.

Aparent acest proces are o logică, dat fiind că energia se tranzacționează pe piața liberă și companiile își fac stocuri pentru abonații pe care mizează, de aia acelora le oferă tarife mai mici (concurențiale), pentru că știu că îi au de clienți pe cel puțin 6 luni-un an sau doi de acum încolo. Însă când îți pică la masă un musafir neașteptat, trebuie să te duci repede la Mega să mai cumperi niște vin, care probabil va fi mai scump decât ce aveai tu deja în cămară, luat mai din vreme.

Totuși, teoria asta economică a fost aplicată pe invers în piața noastră originală, în sensul că marii furnizori amintiți, care dețin deci în portofoliu pe cei șase milioane de abonați, nu le-au oferit acestor șase milioane automat tariful de piață concurențială, cum ar fi fost normal, că doar îi cunosc demult și șanse mari ar fi fost ca ei să rămână tot abonați fideli, ci i-au trecut automat de la 1 ianuarie pe tariful universal, adică pe cel de avarie, de parcă toți marii FUI ar fi fost luați prin surprindere că cei șase milioane de abonați vor rămâne la ei și nu se vor duce brusc să sugă curent din Ungaria să zicem…

Așadar, cel puțin în luna ianuarie 2021, dacă nu cumva până în martie, până când vrea ANRE să lungească tranziția asta la piața liberă, marii furnizori de energie vor încasa de la abonații lor tradiționali, de ani de zile, niște sume în plus de pe urma acelui tarif universal pe care legea îi îndreptățea să-l aplice doar în cazuri speciale. Până când vor înțelege, dacă și când vor înțelege abonații, că merită și se pot muta la alt furnizor. Pentru cei mai mulți dintre noi, cei 5-10-15 sau 20 de lei în plus la factura lunară nu vor fi un capăt de țară, dar pentru furnizorul care îi adună de la câteva milioane de oameni vor constitui sume frumoase de profit.

Ce au făcut până acum autoritățile competente pe tema asta a arătat, ca de obicei, că ele favorizează companiile mari, care au poziții de cvasi monopol, și abia când au fost zgândărite de media au început să mimeze grija față de consumator. Mai exact ANRE, care teoretic reglementează piața și veghează la echilibrul forțelor ce acționează pe ea, a tăcut în fotoliile alea bine plătite până la finele anului, când a întredeschis un ochi obosit de bunăstare și a zis că da, companiile ar trebui să ne informeze pe noi, abonații, despre opțiunile pe care le avem începând din ianuarie.

Companiile s-au supus și au trimis pe 28 decembrie câte un email celor ca mine, în care informa că am posibilitatea să rămân la ei la tariful universal x sau să aleg tariful concurențial y sau să îmi caut alt furnizor z. Evident, prima opțiune era tariful universal, care nu implică nicio acțiune din partea clientului și care va fi cel mai probabil aleasă de mulți, fie din lene fie din cauza faptului că în perioada asta e practic imposibil să ajungi să vorbești cu vreun furnizor.

În ultimele zile a mai intervenit și ministrul energiei, care a promis că va face guvernul dreptate, dacă pe ANRE îl doare în pix, și va schimba legea energiei, așa fel încât toți consumatorii care nu au apucat să opteze pentru vreo ofertă până la 1 ianuarie să fie trecuți automat pe tariful concurențial cel mai mic al FUI, și nu pe tariful universal. Adică se modifică legea ca să-i oblige pe furnizori să respecte logica firească a pieței. Rămâne să vedem dacă și când se va face efectiv această modificare a legii.

Situația la mine în familie: un abonament concurențial și două reglementate

Ce am făcut eu din decembrie până acum a fost să mă documentez cu privire la tot ce v-am scris mai sus, aplicat pe facturile mele personale. Eu plătesc lunar trei facturi diferite, pentru tot atâtea locuri de consum, toate trei la ENEL. Ultimele facturi din decembrie au arătat așa:

  1. Factura mamei – care a fost păcălită de o agentă de vânzări a companiei, în urmă cu câțiva ani, să treacă la piața liberă – este singura cu un tarif concurențial și care în situația de azi va fi cea mai avantajată prin faptul că rămâne în continuare la același tip de abonament și obține un tarif relativ OK. Ea are abonamentul ENEL simplu anual, pentru care plătește 0,400 lei/kwh energie activă + accize și taxe* = 0,61067 lei/kwh

    Factura cu tarif concurențial

    Factura cu tarif concurențial

  2. Factura mea de la București, sector 3 – care este pe piața reglementată din 2019, când am renunțat la piața concurențială după doi ani la rând în care ENEL mi-a majorat cu nesimțire tarifele și cu 25 și respectiv 50% costul abonamentului zilnic (adică aveam o sumă pe care o plăteam pe zi ca abonament, peste prețul „negociat” al kilowattului) – a fost de 0,407 lei/kwh energia activă + acciza și taxe* = 0, 4299 lei/kw.

    Factură la tariful reglementat

    Factură la tariful reglementat

  3. Factura de la moșie, județ Călărași – care este tot pe piața reglementată – care a fost de 0,4567 lei/kw energie activă + accize și taxe* = 0,49543 lei/kw. Călărași aparține de zona Dobrogea, unde tariful fix de rețea este mai mare decât cel de pe Muntenia Sud de care aparține Bucureștiul.

* Pentru cine nu știe din ce se compune prețul energiei, e suficient să citească factura lunară. Pe ultima pagină e acest tabel ca în imaginile de mai sus, în care sunt detaliate toate taxele care se adaugă prețului energiei active, taxe care nu sunt negociabile, fiind stabilite de stat pentru toți distribuitorii, în funcție de zonă. Aceste taxe sunt: taxa de distribuție (diferă de la o zonă la alta), contribuții pentru cogenerare (0,017 lei/kwh) și certificate verzi (0,062 lei/kwh), acciză (0,005 lei/kwh) și la urmă, firește, TVA (19%). Așadar, atunci când comparați ofertele diverșilor furnizori de pe piața liberă și cele din comparatorul ANRE, trebuie să luați în calcul că la acele tarife promise de ei se adaugă aceste taxe și accize iar în final prețul pe kwh va fi altul. Iar dacă oferta mai conține și o taxă zilnică de abonament, o veți plăti și pe aia.

**Diferența dintre taxele din factura mamei (concurențială) și cele de pe factura mea (reglmentată) vine din trei taxe evidențiate doar pe factura ei: taxa de extragere din rețea (0,016/kwh) și de introducere în rețea (0,0013/kwh) și o taxă numită servicii de sistem (0,014/kwh). Astea sunt doar pe factura ei, de abonat pe piața concurențială. E de urmărit dacă aceste taxe vor continua să apară și pe viitoarele facturi concurențiale de acum încolo.

Ofertele ENEL pentru 2021

ENEL mi-a trimis pe 28 decembrie 2020 „oferta” pentru serviciul universal ENEL JT pe 6 luni, la prețul de 0,58598 lei/kwh + accize și taxe. Deci cea mai mare dintre toate cele de mai sus.

Studiind ofertele concurențiale de pe site-ul ENEL, în ideea de a rămâne tot abonata lor și în continuare, mai degrabă din comoditate decât din convingerea că fac o afacere bună – au sistemul ăsta comod online de raportare a indexului, evidență și plata a facturilor – am mai găsit următoarele variante:

ENEL Simplu Anual (oferta pe care o are și mama) –  0,329lei/kWh + taxe&accize = 0,55832 lei/kWh

ENEL Fix Online Salut – 0,230 lei/kWh + 0,19 lei/zi abonament + taxe&accize

ENEL Fix Relaxat – 0,301 lei/kWh 0,49 lei/zi abonament + taxe&accize

ENEL Protect 360 – 0,299 lei/kWh 0,48 lei/zi abonament + taxe&accize

La ultimele trei nu m-am obosit să mai calculez pentru că fiind cu componenta de abonament fix nici nu mă gândesc să le iau în seamă, deși la un consum mai mare de curent, tariful de bază mai scăzut ar fi probabil avantajos. Însă pe mine mă deranjează de principiu acel abonament fix pe zi pe care vreau să-l evit.

Vreau să fiu și eu o fată deșteaptă din Hidroelectrica

Utilizând comparatorul de tarife de pe site-ul ANRE am descoperit că cea mai bună ofertă, pentru consumul meu, în zona mea, este cea de la Hidroelectrica, cu un tarif de 0,24630 lei/kwh (0,51901 cu tot cu accize), fără abonament zilnic și care furnizează sută la sută energie verde, adică hidro. ENEL vine în acel tabel abia pe locurile 7 și 8 și doar cu abonamentele Salut, Relaxat și Protect, care au componenta de abonament zilnic fix și cu energie deloc verde. Nu știu de ce lipsește din comparatorul ANRE taman cea mai bună ofertă ENEL, Simplu Anual, care se găsește doar pe site-ul companiei?

Aparent Hidroelectrica (companie de stat 80%) este așadar cea mai bună ofertă pentru mine, singurul minus în acest caz fiind modalitatea de a interacționa cu compania, care deși furnizează cea mai ieftină și curată energie posibilă, și a avut în ultimii ani profituri substanțiale, conform presei, a rămas tot o companie de stat insensibilă la pulsul pieței. Are un site destul de banal, pe care găsești niște formulare scanate, niște adrese de email și niște numere de telefon la care nu răspunde nimeni în perioada asta. Nu există aplicație online pentru transmiterea indexului sau evidența facturilor, nu pare să existe un interes real al companiei de a atrage clienți casnici.

După Hidroelectrica, în comparatorul de tarife de la ANRE, pe locurile 2 și 3 mai sunt alți furnizori privați (RestartEnergy și Nova), cu energie verde 100% și tarife comparabile, ușor crescute față de Hidroelectrica, fără abonament suplimentar. Am mers pe site-urile lor și cu excepția unei greșeli gramaticale găsită pe site-ul delor de la Restart, am găsit că cele două par alternative OK pentru a scăpa de ENEL și a nu te enerva cu Hidroelectrica. Pe cei de la Restart am zis să-i sancționez până mai învață gramatică, așa că m-am uitat mai bine la Nova. Firmă din Cluj, care se laudă că produce și vinde curent neaoș românesc, are și aplicație pentru clienți, are și chat pe site, deci par de luat în seamă.

Câteva zile m-am gândit serios să-i contactez pe cei de la Nova. Dar mi s-a părut mai amuzant să experimentez în loc să merg pe calea bătătorită, așa că am decis să fac toate demersurile și să cumpăr chiar și cu forța curent din ăla ieftin și curat de la Hidroelectrica. Așa că am completat cererea de pe site-ul lor, pentru a deveni client, apoi notificarea pe care ei trebuie s-o trimită către ENEL, ca să-i anunțe că nu mai vreau să le fiu client, am atașat copii după actul de proprietate și buletin și am trimis email către adresele indicate pe site-ul Hidroelectrica. Conform email traking-ului pe care-l am eu instalat, emailul meu nu a fost deschis nici după două zile, iar la numărul de telefon scurt de pe site ești pus în așteptare, ca să nu-ți pierzi prioritatea, până când te plictisești.

Momentan mă simt ca și când am aruncat actele astea de undeva de pe barajul Porțile de fier și aștept ca cineva de la Hidroelectrica să le pescuiască din apă undeva în aval 🙂 În așteptarea acestui moment festiv, am mai răsfoit site-ul Hidroelectrica, pe care sunt CV-urile celor din conducere și sumele cu care ei sunt plătiți lunar, pentru că au avut norocul să fie numiți politic în cea mai profitabilă companie de stat din România: câte 11.332 de lei/lunar fiecare dintre cei 7 membri ai consiliului de supraveghere, și cu câte 36.240 de lei fiecare dintre cei 5 membri ai directoratului companiei. Să ne trăiască! Mă întreb cu cât l-or plăti pe un IT-ist care să le facă un site ca lumea și o aplicație pentru gestionara clienților.

Demersul meu de a mă abona la ei cu de-a sila (dacă vor ajunge hârtiile alea unde trebuie) capătă valențe de-a dreptul civice. Cum altfel să forțăm companiile de stat să se reformeze, dacă nu cerându-le servicii de calitate și subminându-le indolența din interior? 😛 Vă țin la curent cu ce fel de curent voi primi, dacă voi primi…

UPDATE 12 iulie 2021 – Șase luni și șase zile după ce am trimis cererea la Hidroelectrica, vreo câteva telefoane de tatonare din partea mea în primele luni, apoi renunțarea la orice speranță (tot din partea mea), ieri primesc emailul mult așteptat de la Hidroelectrica, în care îmi trimit noul contract, anexa cu consumul estimat de mine și cu prețul final. Față de oferta din ianuarie, asta din 12 iulie e un pic mai mare și un pic sub cea de la ENEL. Adică prețul energiei este de 0,25000 lei/kWh și cu tot cu taxe și accize ajunge la 0,61981 lei/kWh. Ultima ofertă primită de la ENEl, în factura din iulie, e 0.74261 lei/kWh. Așadar, merg pentru următoarele 12 luni pe mâna Hidroelectrica, deși le-a luat șase luni ca să-mi facă un contract și nici măcar ăla complet. Adică în cererea mea pusesem două locuri de consum, și pe cel de la moșie, unde stau peste vară, și ei mi-au făcut contractul doar pentru casa din București. Le-am scris să-i întreb dacă urmeasă să primesc alt contract și pentru moșie sau au omis și trebuie să fac eu altă cerere și să mai aștept alte șase luni pentru asta. Mi-au răspuns că nu sunt ei responsabili de facturile pe care le primesc eu de la precedentul furnizor. Adică ori n-au înțeles ce i-am întrebat, ori au încurcat emailurile și i-au răspuns altui potențial client. Nu-i nimic, perseverăm. O să vă țin la curent cu modul în care va decurge acest contract născut cu forcepsul. Deocamdată crestez în grindă ziua de 12 iulie, zi mare pentru electrificarea verde a lu Dollo 🙂

UPDATE 28 septembrie 2021 – au venit și primele facturi, cam la o lună și jumătate după data încheierii contractelor (care a fost în prima jumătate a lunii august). Nimic spectaculos, indecșii au fost citiți automat, pentru că în ambele locuri de consum sunt instalate contoare mai inteligente decât noi, consumatorii. Conform facturilor, prețul energiei este cel din contract – adică 0,25000lei/kWh, cu tot cu accize ajunge la 0.519706 lei/kWh pentru ambele locuri de consum, deși nu se află în același județ. La ENEL, de exemplu, prețurile erau sensibil diferite – adică era mai scump cel din Călărași. Factura mamei, care a rămas la ENEL, abonată, deci nu pe piața liberă, arată așa: prețul energiei de la 1 septembrie este de 0,46900 lei/kWh, cu tot cu taxe și accize ajunge la  0,67464 lei/kWh.

De menționat că facturile Hidroelectrica au perioadă de plată mai lungă, de 45 de zile, comparativ cu numai 15 zile, scadența facturilor emise de ENEL. Ce să mai, deocamdată numai lapte și miere de la băieții deștepți din energie: trăiesc ei bine din lefuri de la stat, trăim și noi pe lângă ei 😉

Etichete: , , , , , , ,

75 comentarii la “Schimb furnizor de energie, aștept Hidroelectrica” Subscribe

  1. Aurelian 11/01/2021 at 18:34 #

    Eu am făcut contract cu Hidroelectrica în Noiembrie. Am trimis inițial un email ca să întreb ce acte trebuie exact prin Mai/Iunie inițial. Mi-au răspuns rapid (în aceeași zi, sau a doua zi) cu cererile în alb atașate și detalii despre ce trebuie să le trimit.

    Nu am mai făcut nimic până în Noiembrie când am catadicsit și eu să le răspund la email cu toate documentele completate și semnate de mine.

    Mi-au răspuns sec că au primit.. apoi au mai trecut parcă undeva la 10-14 zile după care mi-au trimis contractul pe email semnat de ei și m-au rugat să îl semnez și să îl trimit înapoi scanat. Mi-au spus că l-au trimis în original și în poștă, în două exemplare și să le semnez și pe acelea când ajung, urmând a trimite unul înapoi.

    Așa am făcut.
    De la 1 Decembrie am curent de la Hidroelectrica. Pe 1 Ianuarie am trimis prima citire de index prin email (așa cum este precizat).

    Recunosc că nici acum nu am primit încă factura de la ei și nici vreo confirmare că au primit indexul trimis de mine. Poate trecerea la piața concurențială i-a afectat, nu știu.

    Dar, per total, procesul de contractare pentru mine a fost foarte ușor și nu a trebuit să mă deplasez de acasă (le-am trimis contractul semnat înapoi prin curier, să nu mai merg la poștă)

    • Dollo 12/01/2021 at 01:25 #

      După trei zile mi-au deschis și mie emailul, să vedem cât mai durează până îmi trimit contractul.

  2. Anda Marghitan 11/01/2021 at 22:26 #

    Buna seara, abia ce v-am descoperit (si ma bucur foarte mult)tot cautand informatii despre liberalizarea energiei, am citit cateva articole de-ale dvs. care mi-au placut si am ras cu pofta (ma rog, un ras mai amar asa). Sa stiti ca am facut si eu calculul la Hidroelectrica si a rezultat un pret de 0,6528 lei/kwh. Cand ati calculat pretul ati pus si TVA-ul la socoteala? Eu am contract reglementat cu Electrica Furnizare si bineinteles ca mi-au varat sub nas tariful universal. Am facut si o mica cercetare si o cerere de oferta la Restart Energy One, care e o firma din Timisoara si are un pret mai in mintile lui. Astept sa vad ce raspuns primesc si ma gandesc sa le-o trag celor de la Electrica, asa de principiu, ca sa nu mai fie asa de siguri pe ei.
    Cu stima si apreciere,
    Anda Marghitan

    • Dollo 12/01/2021 at 01:24 #

      Bun venit! Nu, eu nu am mai adăugat și TVA, doar taxele și accizele. Succes cu Restartul 🙂

  3. MIC 12/01/2021 at 10:30 #

    La multi ani Dollo !

    eu rad cu pofta de ceva ani la postarile tale seinfeldiene 😉 si iti urmez dezordonat recomandarile si chiar stiu de ce ti-a placut Gambitul Damei atat de mult.
    te citesc si chiar daca nu am avut timp pentru a prinde din urma clubul de carte sau amenajarea piscinei – premiul cel mare pt foto si curaj – citesc si ma uimesc de pretiozitatea si rabdarea din spatele mesajelor privind alegerile tale practice.
    Sanatate venerabilei si Toshibei si sa auzim de bine!

  4. Sandu ioana 12/01/2021 at 17:14 #

    Buna ziua Dollo
    Azi te am descoperit si asta datorira fiului meu
    Imi place mult ceeace scrii, cum gandesti, si humorul tau este bun.
    FELICITARI
    MERGI TOT INAINTE

  5. Matilda 13/01/2021 at 15:01 #

    Dar si daca exista un tarif fix, nu exista oricum regularizari? Vad ca se site-ul ANRE la care ai dat link exista si criteriul: citire contor. Ce rost are cititrea contorului daca tariful este fix?

    Tu incercand sa eviti tariful fix vrei sa platesti, de fapt, exact cand consumi?
    Eu nu stiu daca prin Pret Variabil (o varianta dintre cele doua de la Tip Produs) se intelege ca platesti cat consumi sau ca pur si simplu poate furnizorul sa modifice pretul cand considera.

    Marturisesc ca nu inteleg nimic.

    • Dollo 13/01/2021 at 23:30 #

      Nu înțeleg la ce tarif fix te referi. Energia se plătește la consum întotdeauna, nu există altă soluție. Fixe sunt doar unele accize și taxe care intră în componența prețului unui kilowatt. Iar prețul kilowatt-ului e explicat destul de clar: e format dintr-o parte decisă de furnizor, acea parte se regăsește și în comparatorul ANRE, plus acele taxe și accize decise de ANRE, enumerate și de mine în text. Toate astea însumează prețul unui kilowatt, iar pe factură se va vedea câți kw ai consumat în perioada dată, înmulțit cu prețul kw, plus TVA.
      Tariful variabil este acela aplicat pentru consumul de zi/noapte, în cazul în care clientul are un contor inteligent care poate măsura astfel consumul. Nu știu cât de răspândite sunt acele contoare, dar probabil că sunt de vreme ce există și aceste oferte. Practic ai un tarif mai mic dacă consumi noaptea curent mai mult decât ziua. Dar și acele tarife variabile tot la consum se vor raporta.
      Sper că ai înțeles mai mult acum? 🙂

      • Matilda 14/01/2021 at 17:43 #

        Daa, acum am înțeles și îți mulțumesc. Eu chiar am crezut că acel tarif este fix :)) sunt începătoare.
        Mulțumesc mult!

  6. Mihaela 25/01/2021 at 16:01 #

    Am trimis si eu email la Hidorelectrica inca din 29.12.2020. Niciun raspuns . Evident , am incercat sa-i contactez si telefonic de vreo cateva ori. Am inchis dupa 30-40 minute , toti consultantii fiind ocupati. Daca ei nu ma vor, eu ii vreau :))

  7. Seb 09/02/2021 at 10:05 #

    Sa-nteleg ca pana in momentul de fata nu ai primit nici un raspuns de la Hidroelectrica? Asta fiindca spuneai c-o sa faci un update…
    Intreb pentru ca cumva si eu as vrea sa ma inrolez cu de-a sila la Hidroelectrica.
    Multumesc frumos si astept vesti

    • Dollo 09/02/2021 at 10:56 #

      Nu am primit nimic, chiar mă gândeam să sun că au trecut 30 de zile. Citisem o știre săptămâna trecută că au zis că vor să apeleze la un extern să le gestioneze acest asalt al clienților că nu fac față.
      LE Am sunat, mi-a răspuns rapid o fată care mi-a zis că nu poate să verifice în sistem dacă au primit sau nu ceva de la mine – deși eu știu sigur că au primit că mi-a zis programul de email tracker – și că o să dea mai departe numărul meu și datele ca să fiu sunată (de data asta sunată!). Dar nu poate să-mi spună nici în cât timp, cică normal ar fi fost 48 de ore, dar dat fiind că sunt foarte aglomerați nu poate să zică exact când voi fi sunată.

  8. Nicolae 19/02/2021 at 17:21 #

    Eu am depus documentele la ei din 29 decembrie, pe 4 ianuarie le-am trimis și notificarea solicitată, iar de atunci nu am mai primit nicio veste. Știu doar că vechiul furnizor a fost notificat de încetarea contractului, pentru că acesta mi-a trimis factura de regularizare(ultima, aferentă lunii ianuarie), deci lucrurile merg cum trebuie, doar că mult prea lent. E de înțeles însă situația, sunt suprasolicitați. Aștept acum să mi se trimită contractul pentru semnat și prima factură(aferentă lunii februarie), probabil prin martie. Eu chiar nu mai sunt îngrijorat, dacă au nevoie de bani, tot ei mă vor căuta…🙂

  9. Catalin 09/03/2021 at 18:44 #

    În cazul meu situatia sta asa (anapoda):
    – pe 6 ian am trimis cererea mea la Hidroelectrica,
    – dupa 20 ian am trimis si cererea tatalui meu,
    – la jumatatea lui februarie, tata avea contractul semnat,
    – eu platesc în continuare facturi la CEZ,
    – la mailurile mele îmi cer sa am rabdare- mi-au raspuns o singura data.

    De asta mi-era teama, e de stat…

  10. Ecaterina 10/03/2021 at 08:32 #

    Chiar daca am trimis documentele la Hidroelectrica in afara de notificari in 7 ian. 2021, si notificarile mult mai tarziu , adica in 25. ian. 2021, in februarie am fost sunata de domnul Magdalin Catalin de la Piatra Neamt( eu avand doua locuri de consum din care unul Bucurest ), care mi-a comunicat ca dansul a procesat documentele transmise de mine, si voi primi contractul la semnat.
    Pentru aceasta persoana – Magdalin Catalin de la Piatra Neamt, nu am decat cuvinte de lauda, in sensul ca mi-am dat seama ca este o persoana f. profesionista, F.F.F. prompta, pentru care nu am decat cuvinte de lauda. Sincer pana acum nu am intalnit alta persoana care sa fie asa de prompta, profesionista, si neplictisita de clientii cu care interactioneaza. deci pentru aceasta persoana 10 stelute daca este posibil. Multumesc Hidroelectrica, astept sa primesc contractul pentru semnare si sa scap de ENEL si CEZ.
    Cu aceasta ocazie va comunic ca ENEL desi aveam contract pe piata concurentiala, , fara sa pot avea un cuvant de spus, mi-au majorat tariful unilateral, comunicandu-mi ca datorita situatiei economice imi maresc tariful. eu avand un contract de Enel Simplu Anual . Ma bucur ca scap de acest furnizor ai caror salariati tot timpul erau plictisiti, nu comunicau nimic clientului, , ba trimiteau facturile dupa data scadenta ca sa fii nevoit sa platesti si penalizari.
    Deci tot respectul pentru Hidroelectrica si in principal a salariatului Magdalin Catalin de la Piatra Neamt , persoana cu care am interactionat eu .

Leave a Reply to Ecaterina

Oldies but goldies

Dacă-ți iubești copilul

adam si eva

Dacă s-ar face un referendum pentru introducerea în Constituție a dreptului de a fi tras de curent, probabil mi-ar fi greu s-o conving pe mama să nu meargă să voteze. Dar pentru ăsta din 6-7 octombrie nu a trebuit să-i explic că dragostea are forme atât de diverse, încât nu e treaba omului s-o înghesuie într-un tipar alb-negru

Nu sunt dezamăgit de România, pentru că nu m-am lăsat amăgit

Camil Petrescu fiul

Camil Petrescu fiul, despre cum se vede România de peste ocean și din mijlocul Bucureștiului. De ce a plecat acum 43 de ani, de ce s-a întors azi și de ce ar mai pleca o dată, dacă ar avea iar 22 de ani. Despre salamul cu soia de New York.

Raiul există și e în patrimoniul UNESCO

plitivice19

… sub numele de Parcul natural Plitvice, din Croația

Jadranska magistrala

drum4

Este motivul care ar trebui să vă ducă în Croația, drumul cel mai frumos spre o destinație care nu face decât să confirme preludiul ăsta auto, suspendat între munte și mare.

Cine-l bate pe prinţul Charles, la popularitate, în Viscri

Patul care asteapta musafiri in casa Gerdei din Viscri

Transilvania li s-a arătat străinilor exact aşa cum este. Un ţinut minunat, locuit de oameni în esenţă buni, dar inconştienţi de valoarea moştenirii pe care o au în bătătură.

Generaţia „Silicon Valley” de România, după 50 de ani

Politehnica Bucuresti, Falcultatea de Electronica si Telecomunicatii - Generatia 1960 - numai vise

Au absolvit în 1960 Politehnica. Erau 150. Mai târziu unii au emigrat și au ridicat cu creierele lor celebra Silicon Valley din California. Cei care au avut cu adevărat vână de aventurieri au rămas aici, în România. Acum mai sunt vreo 50.